חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אירופה פותחת את השוק למכוניות סיניות – אך לא בכל מחיר

על רקע המתיחות בין אירופה לסין קנצלר גרמניה הגיע לביקור במדינה, מחר הוא צפוי להיפגש עם הנשיא שי ג'ינפינג • שולץ אמר כי "התחרות צריכה להיות הוגנת" והזהיר מפני הפרה של זכויות קניין רוחני

ראש ממשלת גרמניה, אולף שולץ | צילום: רויטרס

קנצלר גרמניה, אולף שולץ, טען ביום שני כי הוא בעד שוק אירופי פתוח והוגן למכוניות סיניות, אך הזהיר מפני ייצור יתר והפרות קניין רוחני. שולץ, יחד עם שלושה שרים וכמה בכירים גרמנים מובילים נמצאים בביקור בסין, שם הם נפגשו עם סטודנטים באוניברסיטה בשנחאי, כך דווח ב-CNN.

“בשלב מסוים יהיו גם מכוניות סיניות בגרמניה ובאירופה. הדבר היחיד שתמיד חייב להיות ברור הוא שהתחרות חייבת להיות הוגנת”, אמר שולץ לסטודנטים באוניברסיטת טונג’י בשנחאי.

“במילים אחרות, שאין השלכה, שאין ייצור יתר, שזכויות יוצרים לא מופרות”, אמר שולץ לסטודנטים, והוסיף כי חשוב לאפשר לחברות להקים מתקני ייצור באופן מקומי ללא מכשולים בירוקרטיים. שולץ אמר גם שמדינות קטנות לא צריכות לחיות בפחד ממדינות גדולות ושאין לשנות את הגבולות בכוח, זאת ברמיזה לסין, אך לא הזכיר אותה בשמה.

נשיא סין, שי ג’ינפינג | צילום: שאטרסטוק

שולץ אמור להיפגש במחר (שלישי) עם הנשיא שי ג’ינפינג ולשוחח איתו לגבי תמיכתה של סין בכלכלת המלחמה של רוסיה, שנתיים לאחר פלישתה של רוסיה לאוקראינה. 

ממשלת גרמניה נזהרת גם מכל סכסוך עתידי אפשרי הנוגע לסין וטיוואן מחשש שיטלטל גם הוא את הכלכלה. “אחד העקרונות האלה הוא שאנחנו לא צריכים לפחד מהשכנים שלנו”, אמר לסטודנטים, והשווה ערכים גלובליים ויחסים בין מדינות ליחסי שכנות. “אנחנו רוצים את זה בחיים שלנו. אם השכן שלנו הוא אדם גדול, חזק ושרירי, אז אנחנו תמיד רוצים להגיד שלום ולהיות בטוחים שהוא לעולם לא יפגע בנו”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה