אלפבית הכתה את תחזיות הרבעון השלישי: ענן ופרסום ממשיכים להוביל את הצמיחה

רווחי ענקית הטכנולוגיה היכו את תחזיות האנליסטים, בעודה מגבירה השקעות בתשתיות בינה מלאכותית ומתמודדת עם תחרות גוברת בשוק החיפוש • מחר יפרסמו מטא ומיקרוסופט את הדוחות שלהן ובהמשך השבוע יצטרפו גם אמזון ואפל

חברת האם של גוגל, אלפבית | צילום: שאטרסטוק

אלפבית, חברת האם של גוגל, פרסמה את תוצאותיה הפיסקאליות לרבעון השלישי של 2024 לאחר סגירת המסחר היום (שלישי), ודיווחה על תוצאות חזקות מהצפוי הן בהכנסות והן ברווח למניה. הצמיחה נובעת בעיקר מהתרחבות עסקי הענן והמשך עלייה בהכנסות מפרסומות.

החברה דיווחה על רווח למניה של 2.12 דולר, לעומת תחזיות של 1.83 דולר, ועל הכנסות של 88.27 מיליארד דולר בהשוואה לצפי של 86.44 מיליארד דולר. ההכנסות מפרסום הסתכמו ב-65.85 מיליארד דולר, עלייה בהשוואה ל-59.65 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, וגם עלו מעט על תחזיות האנליסטים. תחום הענן הציג אף הוא צמיחה מרשימה, עם הכנסות של 11.35 מיליארד דולר בהשוואה ל-8.41 מיליארד דולר ברבעון השלישי אשתקד ולתחזיות של 10.79 מיליארד דולר.

אלפבית מציגה צמיחה מרשימה בעסקי הענן שלה, הממשיכים להוות מנוע צמיחה מרכזי עבור החברה. יחד עם זאת, היא מתמודדת עם תחרות משמעותית מצד מיקרוסופט ואמזון, שגם הן משקיעות בתשתיות ענן וביכולות בינה מלאכותית.

בנוסף, בשוק החיפוש המסורתי, גוגל נדרשת להתמודד מול צ'אטבוטים מתקדמים המונעים בינה מלאכותית. לפי דיווח של The Information ביום שני, חברת מטא עובדת על פיתוח מנוע חיפוש משלה שישולב בצ'אטבוט Meta AI, ויאפשר למשתמשים לקבל תשובות שיחניות מותאמות לשאלותיהם.

מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי | צילום: שאטרסטוק

הציפייה לדוחות נוספים מה-Big Tech

גוגל היא הראשונה מבין ענקיות הטכנולוגיה שמפרסמת את תוצאותיה השבוע, כשביום רביעי צפויות מטא ומיקרוסופט לפרסם דוחות משלהן. מאוחר יותר השבוע יצטרפו גם אמזון ואפל.

למרות שמניות הטכנולוגיה הגדולות רשמו עליות נאות השנה, החברות מנווטות בדרכים שונות לנוכח השינוי במיקוד המשקיעים, שכבר אינם מתמקדים רק בהשקעות AI אלא גם ביכולתן להציג צמיחה עסקית עקבית, כך בלומברג. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן