חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אל על תחת חקירה: רשות התחרות בודקת העלאת מחירים מופרזת

בעקבות גל תלונות על מחירי טיסות מופקעים לאחר פרוץ המלחמה, פתחה רשות התחרות בבדיקה נגד חברת אל על • האם החברה ניצלה את המצב כדי להעלות מחירים באופן בלתי סביר? אל על: "נהגנו באופן הוגן וראוי"

מטוס אל על, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

רשות התחרות פתחה בבדיקה נגד חברת אל על בעקבות התלונות הרבות על המחירים המופקעים שדרשה עבור כרטיסי טיסה בתקופת המלחמה. החברה ניצלה לכאורה את המלחמה ואת צמצום הטיסות של חברות זרות כדי להעלות מחירים בצורה בלתי סבירה. אל על טוענת מנגד כי העלתה מחירים ב-5% בלבד.

נתח השוק של אל על זינק מכ-40% לפני המלחמה לכ-60% לאחר פרוץ המלחמה. למרות הביקורת הציבורית, החברה טוענת כי העלייה נובעת מביקוש והיצע ומתייחסת למחירים הגבוהים כתוצאה מהזמנות ברגע האחרון.

התלונות מצביעות על העלאות מחירים חריגות, לעיתים מאות אחוזים, בטיסות שונות. רשות התחרות בודקת האם אל על ניצלה את מעמדה כמונופול בשוק התעופה הישראלי כדי להפקיע מחירים.

מטוס של חברת התעופה אל על, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

אל על מוכרזת כמונופול בשני תחומים: הובלת נוסעים “רגישי זמן ורגישי מחיר” ליעדים יוהנסבורג, הונג קונג, בנגקוק ומומביי, וכן אבטחת תעופה בחוץ לארץ. הבדיקה של רשות התחרות עשויה להוביל להטלת קנסות מנהליים על אל על, אם יתברר שהחברה הפרה את דיני התחרות.

הפרשה מעוררת שאלות קשות באשר להתנהלות חברות תעופה בעיתות חירום. האם יש להגביל את יכולתן להעלות מחירים באופן דרסטי? האם יש צורך בחקיקה שתגן על צרכנים מפני ניצול מצוקות?

מאל על נמסר בתגובה: “מאז פרוץ המלחמה ולאור השלכותיה, חברת אל על נמצאת בשיח שוטף ובשקיפות מלאה מול הרשות בנושא המחירים. אנו מנהלים מדיניות מחירים מוקפדת ומותאמת למצב, ומאמינים שהבדיקה תעלה כי החברה נהגה באופן הוגן וראוי בהינתן אילוצי התקופה”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן