חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אם טראמפ ייבחר לנשיאות תפגע עצמאותו של הבנק המרכזי בארה"ב?

מקורבי הנשיא לשעבר גיבשו תכנית להכחדת עצמאותו של הפד, כמה מיועציו של טראמפ טוענים שיש להתייעץ עם הנשיא לגבי החלטות הריבית, כך לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל

דונלד טראמפ | צילום: שאטרסטוק

בעלי בריתו של המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ ניסחו מתחת לרדאר מספר הצעות שינסו לכרסם בעצמאותו של הפדרל ריזרב אם הנשיא לשעבר ייבחר לקדנציה שנייה, כשברקע ישנה מחלוקת בין יועציו לגבי מידת האגרסיביות שיש לפעול בנוגע לסמכויותיו של הבנק המרכזי.

בכירים לשעבר בממשל טראמפ ותומכים אחרים של המועמד הרפובליקני דנו בחודשים האחרונים במגוון הצעות, החל משינויי מדיניות מצטברים ועד לקביעה ארוכת טווח שהנשיא עצמו צריך למלא תפקיד בקביעת שיעורי הריבית. מקורביו של הנשיא לשעבר הכינו מסמך בן 10 עמודים לערך, המתאר חזון מדיניות עבור הבנק המרכזי, כך דווח ברויטרס.

מקורביו טוענים כי יש להתייעץ עמו לגבי החלטות הריבית, ובטיוטת המסמך ממליצים להעמיד את תקנות הפד לבדיקת הבית הלבן ולהשתמש ביתר שאת במשרד האוצר כמפקח על הבנק המרכזי. אם יחזור טראמפ לבית הלבן, תהיה לו הסמכות להדיח את ג'רום פאוול כיו"ר הפד לפני תום כהונתו בת ארבע השנים ב-2026.

בוול סטריט ג'ורנל נכתב כי לא ברור אם טראמפ מודע למאמץ או חתם על המסמך המדובר, אבל כמה ממקורביו מאמינים שהעבודה קיבלה את ברכתו של הנשיא לשעבר.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה