חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אפל נגד האיחוד האירופי: דורשת ביטול קנס של 1.9 מיליארד דולר

הנציבות האירופית הטילה קנס על אפל בגין ניצול לרעה של כוח שוק • ענקית הטכנולוגיה מערערת על הקנס וככל הנראה, התיק יגיע לבית המשפט

חנות האפליקציות של אפל על רקע דגל האיחוד האירופי | צילום: שאטרסטוק

אפל הגישה ערעור על הקנס שהוטל עליה על ידי האיחוד האירופי בסך 1.8 מיליארד יורו (1.9 מיליארד דולר) בגין חסימת גישה לכאורה למידע בנוגע לשירותי הזרמת מוזיקה זולים יותר, כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות הצרפתית AFP ביום שלישי.

הערעור, שהוגש לבית המשפט הכללי של האיחוד האירופי בלוקסמבורג ב-16 במאי, מגיע לאחר שהנציבות האירופית הטילה את הקנס על אפל בחודש מרץ בשל חקירה ממושכת שנפתחה ב-2020, זאת בעקבות תלונה של ענקית הסטרימינג והמתחרה של אפל מיוזיק, אפליקציית ספוטיפיי.

זהו הקנס הראשון של האיחוד האירופי לפי חוק ההגבלים עסקיים נגד אפל, והוא הוטל בטענה שענקית הטכנולוגיה מנעה ממפתחי אפליקציות להודיע ​​למשתמשים במערכת ההפעלה iOS שלה לגבי אפשרויות מנוי מוזיקה משתלמות יותר הזמינות מעבר ל-App Store (חנות האפליקציות). 

ההתנגשות בין אפל לנציבות האירופית לא מסתיימת כאן. מלבד הקנס הזה, השתיים מסובכות במאבק משפטי נוסף על דרישה נפרדת בסך 13 מיליארד יורו למסים שחייבת אפל לטענת מדינת אירלנד ונמצאת תחת בדיקה של בית המשפט העליון של האיחוד האירופי.

יתר על כן, חוק השווקים הדיגיטליים של האיחוד האירופי (DMA) שלטענתם יקדם תחרות הוגנת- אפל מתחה עליו ביקורת, תוך שהיא מציינת סיכונים פוטנציאליים לפרטיות המשתמש והאבטחה. החוק שואף לרסן את כוחן של חברות טכנולוגיה גדולות כמו אפל, מטא ומיקרוסופט באמצעות הטלת שורה של חובות רגולטוריות. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה