חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אפל נתבעה על הטעיית משקיעים – ותשלם 490 מיליון דולר

התובעים טענו כי המנכ"ל טים קוק הסתיר את הירידה שנרשמה בביקוש לאייפונים בסין • לפי הפשרה שהושגה, אפל לא תודה בטענות נגדה אך תשלם את הפיצויים כדי להימנע מניהול המשפט, כך דיווחה AP

מניית אפל | צילום: שאטרסטוק

אפל הסכימה לשלם 490 מיליון דולר כדי ליישב תביעה ייצוגית בטענה שהמנכ”ל טים קוק הטעה משקיעים בנוגע לירידה חדה במכירות האייפון בסין. הפשרה הראשונית שהוגשה אתמול (שישי) בבית המשפט הפדרלי באוקלנד, קליפורניה, נובעת מתביעה של בעלי מניות המתמקדת באופן שבו אפל העבירה מידע על הביצועים של דגמי אייפון ששוחררו בספטמבר 2018 בסין, אחד השווקים הגדולים ביותר של החברה.

המנכ”ל קוק הודיע שמכשירי האייפון החדשים התחילו בטוב את המכירות במהלך שיחת ועידה למשקיעים בתחילת נובמבר 2018,כך לפי התלונה. הביטחון הזה התמוסס לאכזבה עצומה ב-2 בינואר 2019 כאשר קוק פרסם אזהרה שההכנסות של אפל ברבעון שזה עתה הסתיים ירדו ב-9 מיליארד דולר, מתחת לתחזית ההנהלה. יתרה מכך, כמעט כל הירידה במכירות נגרמה בשל ביקוש חלש בסין.

טים קוק, מנכ”ל אפל | צילום: שאטרסטוק

זו הייתה הפעם הראשונה שבה אפל הורידה את תחזית ההכנסות מאז השקת האייפון ב-2007. מניית החברה נפלה ב-10% ביום למחרת, ובשל כך נמחקו 74 מיליארד דולר משווי השוק של החברה. מטעם אפל ועורכי דינה לא התקבלה תגובה לדיווח, כך לפי MSN.

על פי פרטי ההסדר, אפל לא תודה באשמה, אך תשלם את הפיצויים כדי להימנע מ”הסחות הדעת כתוצאה מניהול משפט”. עורך הדין שייצג את התובעים, כינה את ההסדר “תוצאה יוצאת מהכלל” עבור התובעים, הכוללים את בעלי המניות שרכשו מניות של החברה בחודשיים שבין דבריו של קוק והורדת התחזית.

אפל דיווחה בשנה הפיסקאלית האחרונה על רווח נקי של 97 מיליארד דולר, כך שהסכום שתשלם מקביל לרווחים שהיא מייצרת בפחות מיומיים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה