חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אתונה נצבעה בכתום: ענן חול עצום הגיע מהסהרה וכיסה את יוון בחול ואבק

השמיים מעל דרום יוון הפכו ביום שלישי לכתומים, כאשר ענני אבק שנשבו על פני הים התיכון מצפון אפריקה העלימו את האקרופוליס המפורסם במדינה • עשרות שריפות פרצו ברחבי המדינה

אתונה נצבעה בכתום | צילום: רויטרס

השמיים הפכו לכתומים בבירת יוון: ענני אבק שהגיעו מהסהרה כיסו את אתונה וערים אחרות ביוון אתמול (שלישי), באחד מהמקרים הקשים ביותר שפקדו את המדינה מאז 2018, כך מסרו גורמים רשמיים.

“זוהי אחת האפיזודות החמורות ביותר של ריכוזי אבק וחול מהסהרה מאז ה-21-22 במרץ 2018, כאשר העננים פלשו לאי כרתים במיוחד”, אמר קוסטס לגוברדוס, מנהל חקר מזג האוויר במצפה הכוכבים באתונה. יוון כבר נפגעה מענני אבק מהסהרה בסוף מרץ ובתחילת אפריל שהגיעו גם לחלקים משווייץ ודרום צרפת.

שירות הכיבוי מסר ביום אתמול (שלישי בערב) כי בסך הכל פרצו 25 שריפות ברחבי הארץ ביממה האחרונה. לא דווח על נזק משמעותי או על נפגעים, והשריפה כובתה במהירות. הרשויות הזהירו כי ריכוזי האבק יכולים להפחית את אור השמש והראות תוך הגדלת ריכוזים של חלקיקי זיהום עדינים, מהווים סיכונים לאנשים עם בעיות בריאותיות בסיסיות.

האקרופוליס באתונה | צילום: רויטרס

מדבריות הסהרה משחררות כ-60 עד 200 מיליון טונות של אבק מינרלי בשנה. בעוד שהחלקיקים הגדולים ביותר חוזרים במהירות לכדור הארץ, הקטנים ביותר יכולים לעבור אלפי קילומטרים, ובפוטנציה להגיע לכל אירופה. שירות מזג האוויר היווני אמר שהשמיים יתחילו להתבהר ביום רביעי.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה