חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בגלל החרם האנטי-ישראלי: ענקיות מזון אמריקאיות מבטלות עסקאות במלזיה ואינדונזיה

לפי דיווח בפייננשל טיימס, הבעלים של זיכיונות רשתות המזון האמריקאיות, סטארבקס, KFC ופיצה האט עוצרים את פעילותם בגלל חרם צרכנים אנטי ישראלי באזור מזרח אסיה • יוניליוור דיווחה בפברואר על ירידה של 15% במכירות באינדונזיה ברבעון הרביעי בשל החרמות

רשת המזון המהיר האמריקאית KFC | צילום: שאטרסטוק

החרם מחריף: לפי דיווח בפייננשל טיימס החברות ג’נרל אטלנטיק ו-CVC עוצרות עסקאות במיליוני דולרים למכירת מניות בזכיינות של רשתות מזון מהיר אמריקאיות במדינות כמו מלזיה ואינדונזיה, זאת בשל המחאות נגד ישראל המשבשות את העסקים שלהם במזרח אסיה. 

מאז תחילת המלחמה אזורים עם רוב מוסלמי באינדונזיה ובמלזיה החלו להחרים מותגים אמריקאים כמו סטארבקס, KFC ופיצה האט בגלל תמיכה של ארה”ב בישראל. זאת למרות שענקיות המזון מסרו שהן שומרות על ניטרליות בנוגע לעימות וכי הסניפים במדינות האלו פועלים תחת זכיין מקומי.

ג’נרגל אטלנטיק עצרה את מכירת 20% ממניותיה בחברת מאפ בוגה אדיפרקאסה (Map Boga Adiperkas) כבר בחודש דצמבר, החברה נחשבת לאחת ממפעילי הזיכיון הגדולים של מזון מהיר באינדונזיה המוערך בכ-54 מיליון דולר.

“אי אפשר היה למכור נתח כהזדמנות לצמיחה כשהמכירות יורדות, תכניות ההתרחבות מצטמצמות, עובדים נפגעים בחנויות ואין שום סימן לסיום החרם”, מסר אדם שמכיר את האסטרטגיה של ג’נרל אטלנטיק לפייננשל טיימס.

סטארבקס | צילום: שאטרסטוק

גם CVC Capital Partners, אחת מחברות ההשקעות הפרטיות הגדולות באירופה בחרה לעצור את מכירת 21% ממניותיה ב-QSR Brands המלזית, מפעילת KFC ופיצה האט במדינה, זאת בשל החרם.

 “החרם הפך מהותי הרבה יותר עכשיו ואינו רק סימבולי”, אמר נירגונאן טירוצ’לוואם מחברת הייעוץ אלתיאה קפיטול המתמקדת באזור אסיה והפסיפיק. לדבריו, החרם מתרחב מרשתות המזון למותגי הקוסמטיקה. כך למשל, יוניליוור דיווחה בפברואר על ירידה של 15% במכירות באינדונזיה ברבעון הרביעי בשל החרמות.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה