בגלל מאבק בצנזורה: X משעה את פעילותה בברזיל

פלטפורמת המדיה החברתית X הודיעה כי היא משעה את בפעילותה בברזיל "כדי להגן על הבטיחות של העובדים שלנו" זאת לאחר שספגה האשמות על הפצת דיסאינפורמציה והתבקשה לעמוד בחוק הצנזורה

הרשת החברתית X | צילום: שאטרסטוק

פלטפורמת המדיה החברתית אמרה כי שופט בית המשפט העליון בברזיל, אלכסנדר דה מוראס, איים על נציגו המשפטי במדינה במעצר אם זה לא ימלא אחר “פקודות הצנזורה” שלו, כך לפי דיווח של ה-BBC. 

השופט הורה לחסום חשבונות X לאחר שהאשים אותה בהפצת דיסאינפורמציה לגבי תומכים רבים של נשיא הימין לשעבר ז’איר בולסנרו – בזמן שהם תחת חקירה.

לאחר שהבעלים של X מאסק מתח ביקורת על השופט הוא הורה על קנסות של 100,000 ריאל (19,774 דולר) ביום על כל חשבון ש-X פעיל מחדש, והדגיש את האחריות האפשרית של הנציגים המשפטיים של החברה בברזיל במידה ולא יאכפו זאת.

בהצהרה רשמית ברשת X נכתב כי לשלוחה הברזילאית אין אחריות או שליטה על האם התוכן חסום אך השופט בחר לאיים על הצוות במקום לכבד את החוק “כתוצאה מכך, כדי להגן על בטיחות העובדים שלנו, קיבלנו את ההחלטה לסגור את הפעילות שלנו בברזיל, בתוקף באופן מיידי”, אמר X.

אילון מאסק והבעלים של הפלטפורמה פרסם ב-X כי “אין ספק שמוראס צריך לעזוב”. הוא הוסיף כי ההחלטה לסגור את המשרד בברזיל הייתה “קשה”, אך אם החברה תסכים ל”דרישותיו של מר מוראס, אין שום סיכוי שנוכל להסביר את מעשינו מבלי להתבייש”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן