חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בגלל צבירת החובות: S&P הורידה את דירוג האשראי של צרפת

הכלכלה השנייה בגודלה באיחוד האירופי מתמודדת עם נטל חובות כלכליים מאז משבר הקורונה • S&P הורידה את הדירוג של צרפת לרמה של AA- מרמה של AA

עמנואל מקרון, נשיא צרפת | צילום: שאטרסטוק

סטנדרד אנד פור’ס (S&P) ׁׁׂהורידה את הדירוג של צרפת ביום שישי שלוותה בביקורת קשה על הטיפול של הממשלה בתקציב המתוח ימים לפני הבחירות לפרלמנט באיחוד האירופי, כך לפי רויטרס. 

סוכנות דירוג האשראי S&P הורידה את הדירוג של צרפת לרמה של AA- מרמה של AA. הורדת הדירוג הופכת את S&P לשנייה מבין שלוש סוכנויות הדירוג הגדולות שמנמיכות את השקפתה על החוב הצרפתי תוך קצת יותר משנה, לאחר שפיץ’ הורידה את הדירוג שלה ל-AA- באפריל 2023.

ההורדה האחרונה היא חדשות רעות עבור נשיא צרפת עמנואל מקרון, שכן ממשלתו נאבקת בהובלה הניכרת של הימין הקיצוני בסקרים לקראת הבחירות לפרלמנט האיחוד האירופי ב-9 ביוני.

“ההורדה משקפת את התחזית שלנו שבניגוד לציפיות הקודמות שלנו, החוב הממשלתי הכללי של צרפת כחלק מהתמ”ג יגדל כתוצאה מגירעונות תקציביים גדולים מהצפוי במהלך 2023-2027”, נכתב בהצהרה של S&P.

S&P global ratings | צילום: שאטרסטוק

האיום של הורדת דירוג גדל מאז שהממשלה נאלצה לשנות בחדות את הערכות הגירעון התקציבי שלה באפריל, משום שההכנסות ממסים בשנת 2023 היו חלשות מהצפוי.

הממשלה צופה כעת לצמצם את הגירעון התקציבי של המגזר הציבורי שלה מ-5.1% מהתפוקה הכלכלית השנה ל-4.1% בשנה הבאה במטרה לצמצם את החסר הפיסקאלי לתקרה של 3% באיחוד האירופי עד 2027.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה