חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בגלל תקלה טכנית: לקוחות משכו יותר מ-40 מיליון דולר

הבנק המסחרי הגדול ביותר באתיופיה מנסה להחזיר לידיו עשרות מיליוני דולרים, אחרי שתקלה טכנית במערכות שלו אפשרה ללקוחות, בעיקר סטודנטים, למשוך ממנו סכומים גדולים שלא שייכים להם, כך לפי דיווח ברשת BBC • הבנק אישר את התקלה אך הכחיש כי מדובר במתקפת סייבר

ביר אתיופי. מעל 40 מיליון דולר מהכספומט | צילום: שאטרסטוק

לפי הדיווחים בסוכנות הידיעות AP, הבנק הגדול באתיופיה מנסה להחזיר יותר מ-40 מיליון דולר לאחר תקלה טכנית שאפשרה ללקוחות למשוך יותר ממה שהיה בחשבונותיהם. תורים ארוכים נוצרו במכונות מזומנים ברחבי אתיופיה לאחר שהתגלתה הבעיה בבנק המסחרי של אתיופיה, כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים.

החדשות על התקלה הופצו ביום שבת ברשתות החברתיות על ידי סטודנטים באוניברסיטה, שמשכו הרבה מהכסף, כך אמר מנכ”ל הבנק, אייב סאנו. הבנק לא אמר כמה נמשך, אבל אייב אמר לכתבים שחצי מיליון עסקאות בוצעו במהלך התקלה. עיתון מקומי דיווח כי אבדו 2.4 מיליארד ביר אתיופי (42 מיליון דולר).

בפוסט ברשת החברתית X אישר הבנק באתיופיה את הפרעת השירות אך הכחיש כי היא תוצאה של מתקפת סייבר. מנכ”ל הבנק מסר כי הוא עובד עם המשטרה על מנת להחזיר את הכסף האבוד. עוד הוא הוסיף כי הבנק לא יגיש כתב אישום נגד סטודנטים שלקחו מזומנים שלא היו שייכים להם, בתנאי שהם יחזירו.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן