חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בדיקה: באיזו עיר בארץ הביקוש לשכירות עלה בכ-400%?

אתר מדלן בדק באילו ערים נרשמה ההתעניינות הגדולה ביותר בשוק השכירות: מהממצאים עולה כי מודיעין היא העיר המבוקשת ביותר ואחריה באר שבע • הנה חמש הערים שהכי מעניינות כרגע את השוכרים הפוטנציאליים

נדל"ן | צילום: שאטרסטוק

הצצה לביקוש בשוק השכירות: מחירי השכירות בימים אלה חזרו לעלות ביחס לחודשים הראשונים של המלחמה, בהשוואה לשנה שעברה מחירי שכירויות ברחבי הארץ מציגים מגמה מעורבת כאשר ברוב הערים הכיוון הוא בעיקר מעלה.

על פי הערכות בשוק הנדל”ן, יש מספר גורמים שמסבירים את העלייה במחירי שכירויות והן המחסור בפועלי הבניין, בעיית הנדל”ן החמורה עד כה מותירה יותר רוכשי דירה פוטנציאליים בשוק השכירות, מעבר לכך סיבה חשובה נוספת נעוצה בקהל הולך וגדל של מבקשי דיור להשכרה – המפונים מהדרום והצפון.

באתר מדלן ניסו לעקוב אחר מגמות הביקוש לדירות בשוק השכירות במטרה לבדוק באילו ערים עלו הכי הרבה הביקושים. מממצאי הבדיקה שנערכה עולה כי ברבעון הראשון של השנה, המתייחס לחודשים ינואר עד אפריל, הביקושים הכי גבוהים למגורים בשכירות היו בעיר מודיעין עם עלייה חדה מאוד של 392% בהתעניינות לדירות בהשכרה בעיר, זאת לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.

בדיקת אתר מדלן התבססה על מעקב אחר הלידים של השוכרים הפוטנציאליים. במדלן עורכים אבחנה בין ליד לבין גלישה רגילה, כאשר ההנחה היא כי הלידים מהווים אינדיקציה מהימנה לעסקה צפויה, להבדיל מטראפיק רגיל שאינו מהווה אינדיקציה לשוק. על פי מדלן, הליד מראה יותר על רצינות כיוון שהגולש הרבה יותר אקטיבי. הבדיקה למעשה עקבה אחר מספר הלידים הגבוה ביותר שקיבלה כל מודעה.

מכירת דירות יד שניה | צילום: שאטרסטוק

הממצאים מעלים עליות חדות מאוד בביקושים לחמש ערים – אחרי מודיעין, שם נרשמה עלייה של יותר מ- 300%, ניצבת באר שבע שם חלה עלייה של 180% בהתעניינות לדירות מושכרות בעיר, ברמלה עלייה של 140% בהתעניינות ביחס לשנה שעברה, במדלן מסבירים את הביקושים לרמלה בכך שיש תנופה גדולה של בנייה בעיר עם דירות ממוגנות, המהווה אלטרנטיבה למגורים במרכז במחיר יחסית נמוך בהשוואה לערים מסביב. אחרי רמלה, ירושלים עם עלייה של כ-128% בהתעניינות וראש העין עם עלייה של כ-123% בביקושים בשוק השכירות.

עוד מציינים במדלן כי על פי הממצאים, בגבעתיים דווקא נרשמה ירידה של 24.5% בביקושים, ההסבר לכך נעוץ בהיותה עיר יקרה עם מיעוט פרויקטים חדשים, מה שמותיר את השוק בעיקר עם דירות ישנות ללא ממ”ד.

טל קופל, מנכ”ל מדלן, קשר את הממצאים לעלייה בביקוש לדירות מושכרות מצד המפונים, “לאחר ששהו חודשים ארוכים בבתי מלון ובסאבלטים, אנחנו רואים עכשיו שמפונים רבים מחפשים פתרונות דיור קבועים יותר ופונים להשכרה ארוכת טווח. כבעלי ניסיון, המפונים לא מוכנים להתפשר על מיגון, ואנחנו רואים עלייה גוברת בביקוש לשכירות בערים שהן לא רק כאלו שנחשבות ‘בטוחות’, אלא גם ובעיקר כאלו שמציעות דירות חדשות יחסית – כלומר שיש בהן ממ”ד – במחירים שנחשבים נוחים, כמו מודיעין והשכונות החדשות ברמלה”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה