חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בדרך להיות הכלכלה השנייה בעולם? צפי לצמיחה של 8% בהודו

אחרי שזכתה לתואר ככלכלה הגדולה בעולם שצומחת בקצב הכי מהיר, הודו הציגה האטה בחודשים האחרונים אך כעת נגיד הבנק המרכזי במדינה צופה חזרה לרמות צמיחה של 8% בטווח הבינוני  

ראש ממשלת הודו מאז 2024, נרנדרה מודי | צילום: שאטרסטוק

הודו, שהציגה בעבר קצב צמיחה מסחרר, עשויה להראות צמיחה של 8% בטווח הבינוני, כך לפי נגיד הבנק המרכזי במדינה. תחזית צמיחה גבוהה זו מגיעה לאחר שקצב הצמיחה של הודו, התמתן ברבעונים האחרונים וקרן המטבע הבינלאומית אף הזהירה בחודש יולי שההתרחבות הכלכלית צפויה להאט ל-6.5% ב-2025.

הודו, המדינה המאוכלסת ביותר בעולם, תוארה בעבר על ידי קרן המטבע הבינלאומית כ”הכלכלה הגדולה עם הצמיחה הכי מהירה בעולם”. לצד זה, גם בגולדמן זאקס העריכו כי הודו עומדת להפוך לכלכלה השנייה בגודלה בעולם עד 2075 , השנייה רק לכלכלת סין.

בתגובה לתחזית הצמיחה הגבוהה של 8%, אמר אסוואר פראסד, פרופסור לסחר בינלאומי וכלכלה באוניברסיטת קורנל, כי הנתון נראה בשלב זה יותר כמו “שאיפה” מאשר יעד “מציאותי”, כך צוטט ב-CNBC .

בשלושת החודשים האחרונים של 2023 הודו הקפידה לשמור על התואר שלה ככלכלה הגדולה הצומחת ביותר בעולם עם התרחבות של 8.4%, נתון שהוכיח את הפוטנציאל העצום של הכלכלה הגדולה. מאז החלה התמתנות וכעת, כאמור, מגיעה התחזית החיובית מאוד של נגיד הבנק המרכזי של הודו.

הפדרל ריזרב האמריקני צפוי להצטרף למועדון הורדת הריבית בהמשך השבוע, ולהפעיל לחץ נוסף גם על הודו להתחיל לשחרר את המדיניות המוניטרית ולהוריד את הריבית. באמצעות הורדת הריבית עשויה הודו להוביל לעלייה בצריכה הפרטית, שמהווה קרוב לשני שלישים מהתמ”ג של המדינה.

 

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן