חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בדרך להרחבת יכולת ההפקה: שותפויות לוויתן אישרו השקעה של כ-430 מיליון דולר במאגר

במטרה להרחיב את מאגר לוויתן ואת יכולת ההפקה שלו השותפות אישרו תקציב גדול של כ-429 מיליון דולר בתכנון ההנדסי של המאגר • מתקיימים מגעים להרחבת החוזים למכירת הגז הטבעי לאחר ההרחבה

אסדת לוויתן | צילום: מארק ישראל סלם/פלאש 90

שותפות לוויתן, רצויו שבבעלות יצחק תשובה דיווחה היום(חמישי) לבורסה כי ביחד עם השותפויות האחרות במאגר, שברון וניו-מד, הוחלט על השקעה בתכנון ההנדסי של מאגר לוויתן, השקעה בתקציב של כ-429 מיליון דולר וזאת לצורך הרחבת המאגר והגדלת יכולת הפקת הגז הטבעי. כמו כן בוחנות השותפויות במאגר הנחת צינור הולכה תת ימי רביעי מהשדה לפלטפורמה שתאפשר יכולת הפקה ימית מקסימלית.

עוד מדווחת השותפות כי בשלב זה מתקיימים מגעים עם לקוחות פוטנציאליים במשק המקומי והאזורי לצורך ייצוא והחתמת חוזים למכירת הגז הטבעי לאחר ההרחבה במסגרת שלב ב’1. המועד המשוער לתחילת הפקת הגז הטבעי במסגרת שלב ההרחבה צפוי להיות בתקופה שבין אמצע 2028 לאמצע 2029.

מטרת תכנית הפיתוח של מאגר לוויתן היא הגדלת יכולת ההפקה לסך כולל של עד 21 BCM לשנה, מה שצפוי להוות מענה לביקושים של המשק המקומי לגז טבעי לטווח הרחוק יותר וכמו כן להעמיק את יכולת הייצוא של הגז מהמאגר ולגבש הסכמי ייצוא חדשים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן