חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בדרך לקרב משפטי? הסנאט האמריקני העביר את הצעת החוק נגד טיק טוק

הסנאט העביר את הצעת חוק האיסור של טיק טוק בארה"ב, מה שיאלץ את ByteDance הסינית למכור את האפליקציה או להיסגר זאת כחלק מחבילת סיוע חוץ שעברה אתמול, ביידן הודיע כי יחתום היום על החוק • האפליקציה צפויה לערער בבית המשפט, כלומר עשויות לחלוף שנים עד שמשהו יקרה לפלטפורמה ולמשתמשיה

טיק טוק | צילום: שאטרסטוק

הסנאט האמריקני העביר אתמול (שלישי) את הצעת חוק ההסרה או החסימה של הזרוע האמריקנית של טיק טוק בארה”ב, ביידן צפוי לאשר אותה ובכך היא תהפוך לחוק רשמי במדינה. טיק טוק הודיעה בעבר כי אם ההחלטה תעבור היא תערער עליה.

הסנאט העביר ביום שלישי חקיקה שתאלץ את חברת האם של טיק טוק בסין למכור את פלטפורמת המדיה החברתית תחת איום של איסור, מהלך שנוי במחלוקת של מחוקקים אמריקאים שצפוי להתמודד עם אתגרים משפטיים ולשבש את חייהם של יוצרי תוכן המסתמכים על אפליקציית הסרטונים הקצרים לצורכי הכנסה. 

חקיקת ה”טיק טוק” נכללה כחלק מחבילה גדולה יותר של 95 מיליארד דולר המספקת סיוע חוץ לישראל, אוקראינה וטיוואן והועברה ברוב גדול של 79 תומכים לעומת 18 מתנגדים. השלב הבא הוא אישורו של הנשיא ג’ו ביידן, שאמר בהצהרה מיד לאחר שעברה כי יחתום עליה ביום רביעי.

ג’ו ביידן, נשיא ארה”ב | צילום: שאטרסטוק

החלטה שהתקבלה על ידי הרפובליקנים בבית הנבחרים בשבוע שעבר לצרף את הצעת חוק טיק טוק לחבילה בעדיפות גבוהה סייעה לזרז את העברתה בקונגרס והגיעה לאחר משא ומתן עם הסנאט, שבו גרסה קודמת של הצעת החוק נתקעה. גרסה זו נתנה לחברת האם הסינית ByteDance, שישה חודשים למכור את אחזקותיה בפלטפורמה. אבל זה גרר ספקנות מצד כמה מחוקקים מרכזיים שחששו שהחלון היה קצר מדי לעסקה מורכבת שעלולה להיות שווה עשרות מיליארדי דולרים. 

בהצעת החוק המעודכנת לחברה יש 9 חודשים למכור את הזרוע האמריקנית של החברה כשלנשיא יש את האופציה להאריך אותה לעד שנה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה