חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בהוראת בית המשפט: הרשת החברתית X נחסמה בברזיל

הרשת החברתית X נחסמה בברזיל לאחר שלא עמדה במועד האחרון שנקבע על ידי שופט בית המשפט העליון למנות נציג משפטי חדש במדינה • "חופש הביטוי הוא סלע הדמוקרטיה ומישהו שמתיימר להיות שופט הורס אותו למטרות פוליטיות", כך הבעלים אילון מאסק

הבעלים של הרשת החברתית X, אילון מאסק | צילום: שאטרסטוק

הרשת החברתית X של אילון מאסק נחסמה בברזיל אתמול (שבת), לאחר שבית המשפט הציב לה 24 שעות בלבד למנות נציב משפטי במדינה.

כל מי שניסה לגשת ל-X בברזיל נחסם בשבת, לאחר שהמדינה אכפה חסימה על פי הוראת בית המשפט של אתר המדיה החברתית של אילון מאסק. במהלך 24 השעות האחרונות,

ברזילאים רבים, כולל הנשיא לולה דה סילבה, נפרדו מ-X והוסיפו קישורים לפרופילים שלהם בפלטפורמות אחרות של מדיה חברתית. בכך, ניסיונות להיכנס לאתר בדפדפן אינטרנט או דרך האפליקציה בשבת נתקלו בהודעת שגיאה.

הבעלים אילון מאסק הגיב לחסימתה של הרשת החברתית כי: “חופש הביטוי הוא סלע הדמוקרטיה ומישהו שמתיימר להיות שופט הורס אותו למטרות פוליטיות”.

אילון מאסק | צילום: שאטרסטוק

החסימה מגיעה לאחר שבית המשפט העליון של ברזיל הורה ביום שישי על השעייתה של הרשת החברתית X ברחבי המדינה, מכיוון שמאסק סירב להציב נציג משפטי במדינה.

החוק הברזילאי מחייב חברות הפועלות בשטח השיפוט לייצוג משפטי. אבל X, סגרה את הנציגות הברזילאית שלה ב-17 באוגוסט לאחר שהשופט אלכסנדר דה מוראס איים להעמיד לדין את נציגיה המקומיים בשל חוסר ההיענות לפקודות לחסום משתמשים.

בית המשפט העליון הוציא בעבר צווים לחסום מספר חשבונות X כחלק מהחקירה הגורפת של ברזיל על הפצת מידע מוטעה ודברי הסתה שמטרתם לערער את הדמוקרטיה במדינה.

נשיא ברזיל לואיז אינאסיו לולה דה סילבה אמר ביום שישי כי מאסק חייב לציית לחוקי המדינה.“כל אזרח מכל חלק של העולם שיש לו השקעות בברזיל כפוף לחוקה הברזילאית ולחוקים הברזילאים”, אמר לולה דה סילבה לתחנת חדשות מקומית.

הוא גם התייחס לכמה מאמירותיו של מאסק ואמר: “הוא לא יכול להסתובב ולהעליב נשיאים, להעליב צירים, להעליב את הסנאט, להעליב את הלשכה, להעליב את בית המשפט העליון. מי הוא חושב שהוא?”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן