חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בהשקעה של 250 מיליון שקל: אוניברסיטת חיפה תקים פקולטה לרפואה

ברקע המחסור החמור ברופאים בישראל: הונחה אבן הפינה של בית הספר לרפואה באוניברסיטת חיפה • המוסד, שצפוי להיפתח בשנת 2025, ייקרא ע"ש הרטה ופול עמיר שתרמו כ-200 מיליון להקמתו

אוניברסיטת חיפה | צילום: שאטרסטוק

אוניברסיטת חיפה קיימה היום (ראשון) טקס להנחת אבן הפינה של בית הספר לרפואה ע”ש הרטה ופול עמיר, בשיתוף עם בית חולים כרמל וקופת חולים כללית, אותו יוביל וינהל פרופ’ חיים ביטרמן וייפתח באופן רשמי בכפוף לאישור המל”ג, לקראת שנת 2025.

האוניברסיטה גייסה עד כה כ-50 מיליון שקלים לטובת הקמת בית הספר אך את התרומה הגדולה ביותר תיתן משפחת עמיר בסך של כ-200 מיליון שקלים.

תוכניות הלימודים של בית הספר הוגשו למל”ג ובכפוף לאישורה, ההרשמה לבית הספר תפתח לקראת שנת 2025, כשעל פי המתוכנן, מדובר על עשרות סטודנטים וסטודנטיות שיוכלו להתקבל ללימודים בכל שנה. כיום קיימות 6 פקולטות לרפואה בישראל: באוניברסיטה העברית, תל אביב, בן גוריון, אריאל והטכניון.

הקמת בית הספר מגיעה על רקע המחסור החמור ברופאים בישראל, כאשר המחסור ברופאים בצפון גדול ומשמעותי הרבה יותר בהשוואה למרכז.  אחת מהמטרות המרכזיות היא חיזוק הרפואה בצפון, לא רק דרך הלימודים וההכשרה הקלינית של הסטודנטים בבית חולים כרמל, אלא גם באמצעות מתן מלגות ופעולות נוספות שישאירו את הבוגרים והבוגרות כרופאים בצפון.

אוניברסיטת חיפה | צילום: שאטרסטוק

“זהו יום היסטורי לאוניברסיטת חיפה, ויום חג למדינת ישראל ולצפון בפרט. לאורך השנים, המטרה של פול ושלי הייתה לחזק את מדינת ישראל בכלל ואת צפון המדינה בפרט, והקמת בית הספר לרפואה של אוניברסיטת חיפה היא הגשמה של החזון שלנו” כך אמרה התורמת הרטה עמיר על תרומתה יחד עם בעלה, פול עמיר ז”ל.

במסגרת בית הספר יוקם מרכז סימולציות מתקדם, שיכלול טכנולוגיה מתקדמת של בינה מלאכותית ומציאות מדומה מצד אחד ומפגשים פנים מול פנים עם נותני שירות נוספים בשרשרת השירות הרפואי. “הרופאים של המאה ה-21 צריכים להחזיק בסט של כישורים, מעבר כמובן להבנה מצויינת בהיבטים הקלאסיים של הרפואה. הם צריכים לשלוט בטכנולוגיות החדשות, הם צריכים לדעת כיצד לטפל באנשים שנמצאים רחוק מהם, בצד השני של מסך המחשב או הטלפון והם צריכים לשלוט בהיבטים של רפואה בקהילה. כיום, הדרך לרכישת הכישורים הללו עוברת דרך צבירת ניסיון בשטח, עם היתרונות והחסרונות של למידה מסוג זה”, כך אמר פרופ’ ביטרמן.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה