חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בהתאם לציפיות: הריבית בארה”ב נותרה ללא שינוי

הבנק המרכזי בארה"ב החליט להותיר את הריבית ללא שינוי, ברמה של 5.5% • יו"ר הפד, ג'רום פאוול הדגיש כי העלייה בשיעורי האינפלציה בחודשים ינואר ופברואר נובעת מגורמים עונתיים • זוהי הפעם החמישית ברציפות שהריבית נשארת ברמתה הנוכחית

ג'רום פאוול, יושב ראש הפדרל ריזרב | צילום: שאטרסטוק

הפדרל ריזרב הודיע ​​היום (רביעי) כי ישאיר את הריבית בארה”ב בשיא של 25 שנים, ברמה של 5.5% שכן הוא ממשיך להעריך את ההשפעה על צינון האינפלציה והכלכלה הרחבה יותר. זו ההחלטה החמישית ברציפות שבה הפד בוחר להשאיר את הריבית ללא שינוי.

יו”ר הפד, ג’רום פאוול בהצהרתו הצביע על כך שהבנק המרכזי עשוי להתחיל בקרוב להוריד את הריבית בעקבות סדרה של העלאות שמטרתן להתמודד עם עלייה דורית במחירים שהחלה בשל מגפת הקורונה.

עוד הוא הוסיף כי “אינדיקטורים אחרונים מצביעים על כך שהפעילות הכלכלית מתרחבת בקצב יציב. הגידול במשרות נותר חזק, ושיעור האבטלה נותר נמוך, האינפלציה נחלשה במהלך השנה האחרונה אך נותרה גבוה”. במקביל, פאוול הדגיש כי העלייה בשיעורי האינפלציה בחודשים ינואר ופברואר נובעת מגורמים עונתיים.

הריבית נותרה ללא שינוי | צילום: שאטרסטוק

במסיבת העיתונאים אחרי החלטת הריבית האחרונה של 2023 נמסר מטעם הפד כי בכוונתו כן לבצע לפחות שלוש הורדות ריבית בשיעור של 0.25% כל אחת במהלך השנה הקרובה. אולם, כרגע לא נראית הורדה באופק.

היו”ר ג’רום פאוול וחברי הפד הדגישו לא כי עדיין לא בשלו התנאים להפחתת ריבית וכי הם ממתינים לראות את האינפלציה בארה”ב מתכנסת לכיוון יעד יציבות המחירים של הבנק המרכזי – 2%.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן