חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בואינג משכה את הצעת השכר לעובדים השובתים – המחלוקת מחריפה

המשא ומתן בין בואינג לאיגוד העובדים נקלע למבוי סתום לאחר שהחברה משכה הצעה להעלאת שכר של 30%, והודיעה שאין בכוונתה לקיים שיחות נוספות עם האיגוד, שמבקש תוספת של 40% • השביתה, הנמצאת בשבוע השלישי, מגיעה על רקע בעיות בטיחות ואובדן אמון מצד הרגולטורים 

חברת בואינג, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

בואינג משכה את הצעת השכר האחרונה לעובדים השובתים, לאחר שיחות שנכשלו עם איגוד העובדים, כך לפי דיווחים בסוכנויות הידיעות מהיום (רביעי). החברה הציעה העלאה של 30% במהלך שלוש שנים לכ-33,000 עובדיה, אך כעת הצהירה כי אין לה תוכניות לנהל משא ומתן נוסף. האיגוד דורש העלאה של 40% והשבת הטבות שנלקחו לפני עשור, ומתח ביקורת חריפה על עמדת החברה.

המשא ומתן שהתקיים בתחילת השבוע בין בואינג לאיגוד המכונאים ועובדי התעופה (IAM) במטרה למצוא פשרה נכשל, כאשר שני הצדדים מצהירים על מבוי סתום. בואינג, המייצרת מטוסים מסחריים ואחראית לדגמים כמו ה-737 Max, הציעה בשלב מוקדם יותר העלאת שכר הדרגתית של 30% על פני שלוש שנים, אך לטענתה דרישות האיגוד לעלייה של 40% נחשבות לבלתי סבירות ולא ניתנות למשא ומתן.

בתגובה, החברה הודיעה על ביטול ההצעה והפסקת השיחות לעת עתה, מה שמחמיר את המצב מול העובדים השובתים זה השבוע השלישי.

מטוס בואינג 747 | צילום: שאטרסטוק

העובדים, המייצגים את חטיבת הייצור המרכזית של החברה, דורשים גם את השבת תוכניות פנסיה שהופסקו לפני כעשור, מה שהופך את המחלוקת לסבוכה אף יותר. יותר מ-90% מהעובדים הצביעו נגד ההצעה הראשונית להעלאת שכר של 25% למשך ארבע שנים לפני שהשביתה החלה, בטענה שההצעות אינן מספקות נוכח העלייה ביוקר המחיה והדרישות הקשות של העבודה.

השביתה גם מגיעה בזמן שבואינג מתמודדת עם בעיות בטיחות מהותיות וחקירות רגולטוריות, שיחד עם המשבר הנוכחי עלולות להשפיע באופן משמעותי על עתיד החברה.

הערכה: נזקי שביתת העובדים בבואינג עלתה לחברה 572 מיליון דולר עד כה

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן