חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בזכות מניות הטכנולוגיה: קרן העושר הענקית בעולם דיווחה על רווח של 138 מיליארד דולר

מדובר בקרן העושר הנורבגית המנהלת את רווחי הנפט של המדינה ומשקיעה ביותר מ-8,700 חברות ברחבי העולם • הקרן דיווחה על רווח עצום במחצית הראשונה של 2024 בזכות התשואות הגבוהות שהשיגה על מניות הטכנולוגיה

קרן העושר הנורבגית, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

קרן העושר הנורבגית הענקית בעולם, המנהלת נכסים בשווי של 1.7 טריליון דולר, דיווחה על רווח של 1.48 קורונות שהם 138 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2024. עיקר הרווח מקורו בתשואות הגבוהות שהשיגה הקרן מהשקעותיה במניות טכנולוגיה. בין ההשקעות הגדולות של הקרן הריבונית המנהלת את רווחי הנפט בנורבגיה, באפל, מיקרוסופט ואנבידיה.

ניקולאי טאנגן, מנכ”ל הקרן אמר לCNBC כי השקעות במניות העניקו תשואה “חזקה מאוד” במחצית הראשונה של השנה. “התוצאה נבעה בעיקר על ידי מניות הטכנולוגיה, עקב ביקוש מוגבר לפתרונות חדשים בבינה מלאכותית”, ציין טאנגן.

קרן העושר הריבונית של נורבגיה אמרה כי תיק המניות שלה הציג תשואה של 12.5% ​​במהלך המחצית הראשונה של השנה, בעוד תיקי הרווח הקבוע ונדל”ן בחברות שאינן ציבוריות, ספגו הפסדים שוליים.

הקרן דיווחה על תשואות שליליות של 17.7% על תיק תשתיות האנרגיה המתחדשת הלא רשומים שלה במהלך ששת החודשים הראשונים של השנה. לדברי המנכ”ל,  עלויות הון גבוהות יותר השפיעו לרעה על ערך ההשקעות בתקופה מינואר עד יוני.

קרן העושר הנורבגית היא אחת המשקיעים הגדולים בעולם, היא הוקמה בשנות ה-90 כדי להשקיע את עודפי ההכנסות שלה ממגזר הנפט והגז במדינה. עד כה, הקרן השקיעה ביותר מ-8,700 חברות בלמעלה מ-70 מדינות ברחבי העולם.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן