חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בזמן שהשוק נאבק: מחירי הנדל”ן היוקרתי בארה”ב שוברים שיאים

מכירות נדל"ן יוקרה בארה"ב עלו ביותר מ-2%, והציגו את הרווחים הטובים ביותר שלהם משנה לשנה בשלוש שנים, כך לפי Redfin • המחיר החציוני של בתי יוקרה הגיע לשיא של כל הזמנים של 1,225,000 דולר במהלך התקופה

דירות בארה"ב, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

שוק הנדל”ן בארה”ב הפך לסיפור של שני שווקים – מגזר יוקרתי שפורח, ושאר השוק שממשיך להיאבק בתעריפים גבוהים יותר ומלאי נמוך.

מכירות הנדל”ן הכוללות ירדו ב-4% ברחבי ארה”ב ברבעון הראשון. עם זאת, מכירות נדל”ן יוקרה עלו ביותר מ-2%, והציגו את הרווחים הטובים ביותר שלהם משנה לשנה בשלוש שנים, כך לפי חברת המקרקעין Redfin בפרסום של חדשות CNBC. 

שיעורי המשכנתה כעת עומדים מעל 7% עבור הלוואה קבועה ל-30 שנה ורוב רוכשי הדירות מוצאים מחירים מחוץ להישג ידם. קונים אמידים ועשירים, לעומת זאת, חוטפים בתים במזומן, מה שהופך אותם פחות פגיעים לתעריפים גבוהים.

דירות יוקרה, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

מבול המזומנים גם מעלה את המחירים בצמרת. מחירי דירות היוקרה החציוניים זינקו בכמעט 9% ברבעון, בערך פי שניים מהעלייה שנראתה בשוק הרחב יותר. המחיר החציוני של בתי יוקרה הגיע לשיא של כל הזמנים של 1,225,000 דולר במהלך התקופה. כמעט ממחצית מכל בתי היוקרה, נקנו במזומן ברבעון הראשון, במנהטן, העסקאות במזומן הגיעו לשיא של 68% מכלל המכירות, כך לפי Redfin. 

“אנשים עם האמצעים לקנות בתים יוקרתיים רצים לרכוש עכשיו כי הם מרגישים בטוחים שהמחירים ימשיכו לעלות”, אמר דיוויד פאלמר, סוכן חברת Redfin בסיאטל, שם בית היוקרה במחיר החציוני נמכר ב-2.7 מיליון דולר, “הם מוכנים לקנות עם יותר אופטימיות ופחות חשש”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה