חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בחודשים ינואר-מרץ השקל התחזק ב-1.5%, בעוד הדולר מזנק בעולם

הדולר התחזק ב-2.3% מול האירו וב-6.9% מול הין וכן ב-0.8% מול הליש"ט, אך מול השקל הוא נחלש • יחד עם זאת החודשים הללו התאפיינו בתנודתיות גבוהה מהרגיל

שקל, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

במהלך החודשים ינואר-מרץ השנה, נרשמה מגמה מעורבת – השקל התחזק מול הדולר בשיעור של כ-1.5% ונחלש מול האירו בשיעור של בכ-0.8%. השקל גם נחלש ב- 0.6% מול מטבעות שותפות הסחר העיקריות של ישראל, כפי שמשוקלל במדד שער החליפין הנומינאלי האפקטיבי. כך עולה מסקירת בנק ישראל על התפתחות שער החליפין ברבעון הראשון של השנה.

במקביל, הדולר התחזק מול מרבית המטבעות העיקריים בעולם בשיעור של כ- 2.3% מול האירו, בכ-6.9% מול היין היפני ובכ-0.8% מול הפאונד הבריטי. סטיית התקן של השינוי בשער החליפין שקל-דולר – המייצגת את התנודתיות בפועל בשער החליפין – עלתה במהלך הרביע לרמה ממוצעת של 10.3%.

סטיית התקן הגלומה באופציות על שער החליפין שקל-דולר הנסחרות “מעבר לדלפק” – המייצגת את התנודתיות הצפויה בשער החליפין – ירדה ב-0.4 נקודות האחוז ועמדה בסוף הרביע על רמה ממוצעת של 10.1%.

לצורך השוואה, רמתה הממוצעת של סטיית התקן הגלומה באופציות על מט”ח בשווקים מתעוררים עמדה בסוף הרביע על 9.7%, ירידה של 1.4 נקודות האחוז בהשוואה לרביע הקודם. רמתה הממוצעת של סטיית תקן זו בשווקים מפותחים עמדה במהלך הרביע על 7.1%, ירידה של כ- 0.6 נקודות האחוז בהשוואה לרביע הקודם.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה