חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בחשד לביצוע הסדר כובל: בעלי ויקטורי, יוחננוף וסופר ברקת זומנו לשימוע לפני כתב אישום

הסתבכות בענף המזון: רשות התחרות זימנה את אייל רביד, מנכ"ל ובעלי רשת הקמעונאות ויקטורי, יחד עם מנהלים ברשתות יוחננוף וסופר ברקת, לשימוע בשל הסדרים כובלים בענף ותיאום אי עריכת מבצעים • בנוסף הועלו חשדות להתערבותו של רביד, מנכ"ל ויקטורי, בפנייה לספקים במטרה שיגרמו לעליית מחירים אצל קמעונאים אחרים

סניף של רשת הסופרמרקטים ויקטורי, תל אביב | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שימוע לפני הגשת כתב אישום לבכירים בענף הקמעונאות: רשות התחרות הודיעה היום (ד’) לחברת ויקטורי, למנכ”ל ובעלי החברה, אייל רביד; לחברת יוחננוף, למשנה למנכ”ל בה, אלעד חרזי, ולבעל השליטה ומנכ”ל הרשת, איתן יוחננוף; ולחברת סופר ברקת ולמנכ”ל החברה, אפרים תשובה; על כוונתה להגיש כתב אישום נגדם, וכי עומדת בפניהם האפשרות להעלות את טיעוניהם במסגרת הליך שימוע בטרם הגשת כתב אישום. הזימון לשימוע מגיע לאחר חקירה שניהלה מחלקת החקירות ברשות התחרות בשל חשדות לעבירות של ביצוע הסדרים כובלים בניגוד לחוק התחרות, וכן בחשד להפרות חוק המזון.

בפירוט ההסדר הכובל בין ויקטורי ליוחננוף מסבירים ברשות התחרות כי על פי החשד שעלה מבדיקה, בסוף אוקטובר 2021 קיימו רביד ואלעד חרזי, המשנה למנכ”ל יוחננוף שיחת טלפון, במסגרתה הסכימו כי בתנאי השוק ששררו אז, כאשר אין שינוי בנתחי השוק של הרשתות, ויקטורי ויוחננוף יימנעו מעריכת מבצעים, מלבד המבצעים החודשיים אשר ככלל נעשים במעורבות הספקים. ברשות התחרות מסבירים כי איתן יוחננוף זומן לשימוע בעבירת “אחריות מנהלים”, משום שלא עשה די כדי למנוע עבירות על פי חוק התחרות בתאגיד.

סופרמרקט בירושלים | צילום: שאטרסטוק

בפירוט ההסדר הכובל בין ויקטורי לסופר ברקת מסבירים ברשות התחרות כי על פי כתב החשדות, ב-27 באוקטובר 2021  רביד התראיין בנושא הפחתת השימוש בכלים חד פעמיים מפלסטיק. בראיון ציין רביד, בין השאר, כי צלחות חד פעמיות שמחירן לצרכן בטרם כניסת התקנות לתוקף היה 20 שקלים יעמוד על 37 שקלים לאחר כניסת התקנות לתוקף. מנכ”ל סופר ברקת, אפרים תשובה, נחשף לראיון זה. לאחר הראיון שוחחו תשובה ורביד. במסגרת שיחה זו הגיעו השניים להסדר לפיו לאחר כניסת התקנות לתוקף שתי הרשתות ישמרו על שיעור הרווח הגולמי שלהן על מוצרים חד פעמיים בהשוואה לשיעור הרווח הגולמי שלהן בתקופה שלפני כניסת התקנות לתוקף.

כאמור, בנוסף עלה חשד להתערבות אצל ספקים במחירים לצרכן של קמעונאים אחרים, על פי כתב החשדות שפירטה רשות התחרות, בשלושה מקרים שונים רביד פנה לספקים שונים וביקש מהם לגרום להעלאת המחירים לצרכן של מוצריהם אצל קמעונאים אחרים.

המקרים כוללים התערבות במחירי מוצרי ד”ר פישר, התערבות במחירי  שסטוביץ’ ברשתות רמי לוי ויוחננוף, במקרה זה אמר רביד לנציגי שסטוביץ כי רמי לוי “מקלקל” ו”הורס” לשסטוביץ’ את השוק כאשר הוא מוכר במחירים זולים. עוד התערבות מסוג זה התגלתה במחירי מוצרי בית השיטה, מה שמהווה הפרה של חוק המזון.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה