חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביוזמה צ’כית: גרמניה תשלח לאוקראינה 180,000 פגזי ארטילריה

בעקבות התראותיה של קייב על תחמושת שאוזלת, גרמניה תשלח תחמושת ארטילרית לאוקראינה כחלק מהיוזמה הצ'כית באירופה • חלקה של גרמניה יהווה 40% מהיוזמה • סלובקיה הודיעה כי לא תשלח אספקה צבאית

קייב, אוקראינה. ארכיון | צילום: שאטרסטוק

התחמושת אוזלת: גרמניה תסייע לאוקראינה עם 180,000 פגזי ארטילריה כתרומה לתכנית בראשות צ’כיה לרכישת תחמושת עבור אוקראינה, עם תג מחיר של 576 מיליון יורו (618 מיליון דולר), כך מסר משרד ההגנה הגרמני. 

הצורך הדחוף ביותר לאוקראינה שנתיים לאחר פלישתה של רוסיה לשטחה, התחמושת הארטילרית אוזלת כשהצדדים משתמשים באש תותחים כבדה כדי להחזיק עמדות סטטיות לאורך קו החזית של 1,000 ק”מ. 

בחודש שעבר הכריז שר ההגנה הגרמני בוריס פיסטוריוס על חבילת סיוע בסך 478 מיליון אירו לאוקראינה, למעט התמיכה ביוזמה האירופית בראשותה של צ’כיה למתן סיוע לאוקראינה. מדינות נוספות חתמו על היוזמה הצ’כית שנועדה להעביר אספקה צבאית לאוקראינה, חלקה של גרמניה יהווה 40% מהיוזמה, כך לפי רויטרס. 

שר ההגנה הגרמני, בוריס פיסטוריוס | צילום: שאטרסטוק

לאחרונה, פראג הזמינה את מדינות אירופה לארגן רכישת תחמושת עבור קייב. היוזמה שהשיקה לאחרונה ההנהגה הצ’כית – להרכיב קואליציה נוספת ממדינות האיחוד האירופי, שנוצרה הפעם כדי לקנות תחמושת בסגנון נאט”ו עבור הכוחות המזוינים של אוקראינה, שר החוץ האוקראיני שיבח את היוזמה, אך הוסיף כי היא רק תפחית במעט את הבעיה, אך לא תפתור אותה.

סלובקיה סירבה להצטרף ומסרה כי “ממשלת סלובקיה נוקטת עמדה ברורה: לא נשתתף באספקה ​​צבאית לאוקראינה, כי לסכסוך הזה אין פתרון צבאי, ולכן אנחנו לא מצטרפים ליוזמה הצ’כית הזו. אנו נספק סיוע הומניטרי”. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן