חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביטוח כבודה בטיסות לחו”ל: העלויות – והכיסוי שתקבלו

עלויות חופשה גבוהות בארץ שלחו את הישראלים לחשוב על אופציות חלופיות - והנסיעות לחו"ל הפכו תכופות יותר ויותר • אלא שלחופשות מן הסוג הזה נלווים לא מעט כאבי ראש, בהם חוסר ודאות לעתים לגבי המזוודות והציוד האישי • חברות הביטוח מציעות כיסוי ביטוחי עבור אובדן או גניבת מזוודות, מהן העלויות - ומה תקבלו בתמורה?

מזוודה על המסוע, נמל תעופה | צילום: שאטרסטוק

קרה לכם שיצאתם לחופשה, המזוודה נעלמה או נגנבה – ונשארתם ללא החפצים והבגדים? אתם לא לבד. על פי דוח מחקר עולמי של baggage insights מ-2023, למעלה מ-26 מיליון מזוודות לא הגיעו ליעדן במהלך השנה. כדי למנוע מצבים לא נעימים כאלה, בדקנו מהו הכיסוי והעלויות של ביטוח כבודה, ואלו הן התוצאות.

את המחיר הנמוך ביותר תקבלו בחברת הביטוח מנורה מבטחים, שגובה 24.90 שקלים עבור השירות. עם זאת, הכיסוי המרבי לכבודה הוא 2,500 דולר בלבד, והפיצוי עבור איחור מזוודה – 150 דולר.

חברת הביטוח כלל תגבה 25 שקלים, ותעניק לכם כיסוי לכבודה עד 2,000 דולר בלבד – הכיסוי הנמוך ביותר מבין החברות שנבדקו. עם זאת, הפיצוי עבור איחור מזוודה עומד על 170 דולר.

בחברת הביטוח מגדל תוציאו מכיסכם 26 שקלים, ותקבלו כיסוי כבודה עד סכום מרבי של 2,500 דולר. גם אצל מגדל, הכיסוי שתקבלו עבור איחור מזוודה עומד על 150 דולר.

תיק יד שנשכח על המושבים בשדה התעופה | צילום: שאטרסטוק

חברת הראל מבקשת 28 שקלים עבור הביטוח, למרות שכיסוי הכבודה נמוך יחסית לשאר החברות – 2,250 דולר. גם הסכום שתקבלו עבור איחור מזוודה לא מרשים במיוחד ועומד על 155 דולר.

את המחיר הגבוה ביותר תשלמו עבור ביטוח בחברת הפניקס – 29.2 שקלים. החלק המעודד – הפיצוי שתקבלו עבור איחור מזוודה הוא הגבוה ביותר מבין החברות שנבדקו ועומד על 200 דולר.

בשנים האחרונות נרשמת עלייה מגמתית במקרי אובדן או גניבת מזוודות בטיסות. לקוחות שנאלצו לחוות את החוויה המתסכלת של איבוד מזוודה, מתארים את התחושות בשדה לאחר שגילו כי נותרו במדינה זרה (או שלא) ללא חפציהם האישיים, כמורטת עצבים. במקום להתעסק בחופשה, הם נאלצים לבזבז את זמנם בניסיונות כושלים ליצור קשר עם חברות התעופה, כאשר לא ברור האם בכלל יזכו לחבור שוב לציוד האישי שלהם או שמא יאלצו לצאת למסע רכש בארץ היעד.

כדאי לדעת: ביטוח הכבודה הוא חשוב, אך מכסה רק פריטים כמו מזוודה וארנק, ולא פריטים אחרים כמו מחשב או טלפון, אלא בתוספת תשלום.

הפיצוי עבור אובדן או גניבת תיק יד יהיה בין 50-75 דולר לאחר ניכוי השתתפות עצמית של 50 דולר. הפיצוי המקסימלי עבור אובדן שעון הוא 500 דולר לאחר ניכוי השתתפות של 50 דולר. אובדן ארנק יפוצה ב-75 דולר עם ניכוי. פריטים אחרים כמו משקפיים או מצלמה יזכו לפיצוי של עד 300 דולר לאחר ניכוי.

בפעם הבאה שתבחרו ביטוח כבודה, ודאו מראש שהוא מתאים לצרכים שלכם. השוו בין חברות הביטוח, ובחרו את המכסה המלא ביותר במחיר הוגן. כך תוכלו לנסוע בנחת ולהרגיש בטוחים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה