ביטקוין מזניק את שוק תעודות הסל בארה”ב לשיא חדש

שווי הנכסים של 12 קרנות הסל בביטקוין חצה את רף 66 מיליארד הדולר, לאחר עלייה חדה בתזרים ובהיקף המסחר, כשהמטבע הדיגיטלי מתקרב לשיא של 68,000 דולר • BlackRock מובילה את השוק עם צמיחה משמעותית בנכסיה

ביטקוין | צילום: שאטרסטוק

הקרנות הנסחרות בביטקוין בארה”ב רשמו שיא חדש, כאשר שווי הנכסים הנקי הכולל שלהן חצה את הרף הגבוה ביותר מאז השקת הקרנות בינואר. על פי נתוני SoSoValue, הקרנות מחזיקות כעת ביטקוין בשווי כולל של יותר מ-66.1 מיליארד דולר, מעבר לשיא הקודם של 62.6 מיליארד דולר שנרשם ביוני. שווי זה מייצג כ-4.89% משווי השוק הכולל של ביטקוין.

שבוע מסחר מוצלח ותזרים שיא

הקרנות נהנו מהשבוע הטוב ביותר שלהן מבחינת תזרים מאז תחילת מרץ, עם הכנסות של יותר מ-2.1 מיליארד דולר בשבוע האחרון בלבד. כמו כן, הן האריכו את רצף התזרים החיובי לשישה ימים רצופים.

העלייה במחיר הביטקוין תרמה גם היא לשבירת השיאים, כאשר ערכו של המטבע זינק ב-12% מאז 10 באוקטובר, והגיע ליותר מ-68,000 דולר. בעקבות זאת, הערך של תעודות הסל עלה בכ-11 מיליארד דולר מאז יום המסחר האחרון שבו נרשמה יציאה נטו, כך לפי סוכנות הידיעות בלומברג.

BlackRock מובילה את השוק

תעודת הסל IBIT של BlackRock הייתה התעודה הבודדת המצליחה ביותר, וצברה נכסים בשווי של יותר מ-3 מיליארד דולר בתקופה זו. בנוסף, התזרים המצטבר בקרנות חצה השבוע את רף 20 מיליארד הדולר – הישג שאריק בלצ’ונס, אנליסט בכיר בבלומברג, כינה “אחד הקשים ביותר” בעולם תעודות הסל. “לשם השוואה, לתעודות סל מבוססות זהב לקח כחמש שנים להגיע להיקף זהה,” ציין בלצ’ונס ברשת החברתית X.

בית ההשקעות האמריקאי BlackRock | צילום: שאטרסטוק

לאחרונה, הרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) העניקה אישור לבורסות NYSE ו-Cboe לרשום אפשרויות מסחר נוספות עבור תעודות סל מבוססות ביטקוין, מה שמספק דחיפה נוספת למוצרים אלה. עם השווי הנוכחי של 66.1 מיליארד דולר, הקרנות הנסחרות בביטקוין בארה”ב ממצבות עצמן כמובילות בשוק הקריפטו, ומבססות את מעמדן כשחקניות משמעותיות בשוק ההון.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן