חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביידן פרש מהמירוץ לבית הלבן: לאן הולכים כספי הקמפיין שלו?

הודעתו של הנשיא ג'ו ביידן בראשון כי יפרוש מהמרוץ לבית הלבן מעלה את השאלה: מה קורה לכסף שגייס? התקשורת האמריקאית מנסה לתת תשובה ברורה • קמפיין ביידן מסר בתחילת יולי שיש לו 240 מיליון דולר, כולל כסף שגויס על ידי הוועדה הלאומית הדמוקרטית, כך לפי MarketWatch

ג'ו ביידן וקמלה האריס | צילום: שאטרסטוק

פרישתו הפתאומית אך הלא כל כך מפתיעה של הנשיא ג’ו ביידן מהמרוץ לנשיאות ביום ראשון מותירה קופה ענקית מלאה בכסף לקראת הוועידה הלאומית הדמוקרטית שתתקיים בעוד כחודש.

לפי המסמכים האחרונים של ועדת הבחירות הפדרלית, הקמפיין של ביידן נכנס לחודש יולי עם 96 מיליון דולר, לאחר שהוציא 243 מיליון דולר עד סוף יוני. זה לא כולל כסף שיש למנגנון המפלגה הדמוקרטית הלאומית ולוועדות הפעולה הפוליטיות של שותפותיה, כך לפי ה-MarketWatch.

גיוס הכספים ביולי חווה האטה משמעותית כשתורמים מובילים הביעו דאגה לגבי סיכוייו של ביידן להיבחר ובשל קריאות רבות בתוך המפלגה הדמוקרטית לפרישתו, כמו גם, הפופולריות של דונלד טראמפ לאחר ניסיון ההתנקשות. 

סגנית הנשיא קמלה האריס, שביידן תומך בה כי תתפוס את מקומו בהובלת המפלגה ובהתמודדות בבחירות לנשיאות יכולה לגשת לכספי הקמפיין בקלות קלה יותר כשועדת הקמפיין הראשית של ביידן שינתה את שמה לאחר ההודעה מ”ביידן לנשיאות” ל”האריס לנשיאות”, על פי מכתב ששלחה ל-FEC, כך לפי fortune. 

נשיא ארה”ב, ג’ו ביידן | צילום: שאטרסטוק

מכיוון שביידן והאריס חולקים ועדת קמפיין, היא יכולה להמשיך להשתמש בכספים הקיימים לבחירות  אם היא על הכרטיס הדמוקרטי כמועמדת לנשיאות או סגנית נשיא, זאת לפי החוקים של המפלגה הדמוקרטית וחוקי FEC שקובעים לאן הכסף יכול ללכת.

קמפיין ביידן יכול לבחור גם להחזיר את הכסף לתורמים שלו או להעביר את כספיו למפלגה הדמוקרטית הלאומית או למפלגות המדינה, לאחר מכן, הוועדות יכולות להוציא כמה כספים בתיאום עם המועמד בסופו של דבר.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן