חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביל גייטס: “רוצה להיות כמו וורן באפט ולהמשיך לעבוד גם עוד 30 שנה”

המיליארדר ומייסד מיקרוסופט רוצה ללכת בעקבות חברו הטוב יו"ר ומנכ"ל ברקשייר האת'וויי, וורן באפט, שממשיך לעבוד גם בגיל 94 • גייטס משמש היום כיועץ טכנולוגיה לענקית התוכנה ועוסק בנסיונות לקדם פתרונות לבעיות גלובליות

ביל גייטס, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

לביל גייטס, מייסד מיקורוסופט בן ה-68 יש עוד תוכניות גדולות: גייטס שמשמש כיועץ טכנולוגי של מיקרוסופט, מקדיש את זמנו, מרצו וכספו במציאה ומימון של פתרונות פואטנציאליים לסוגיות גלובליות בעלי דחיפות כמו מחלות, עוני, שינויי אקלים, בריאות וחינוך. ב-18 בספטמבר צפוי גייטס להשתתף בסדרה בת 5 פרקים בשם “מה הלאה? העתיד עם ביל גייטס”. סדרה של נטפליקס שתעסוק בעתידו של גייטס.

ביל גייטס מצביע על כוונה לעבוד עוד עשרות שנים, “לפחות 10 שנים, אם הבריאות שלי תאפשר, לעבוד ברמה הזו”, הוא אומר ומוסיף: “אני מקווה שזה יהיה יותר כמו 20 או 30 שנים”. אמר שהוא מקווה ללכת בדרכו של חברו הוותיק וורן באפט, שמכהן כיו”ר ומנכ”ל ברקשייר האת’וויי, כאשר בגיל 94 אין לו תכניות לפרוש בקרוב. “חבר שלי וורן באפט עדיין מגיע למשרד שישה ימים בשבוע”, אומר גייטס ל-CNBC . “אז, אני מקווה שהבריאות שלי מאפשרת לי להיות כמו באפט”. גייטס סיכם את דבריו כי המחשבה לא לעבוד במשרה מלאה “נשמעת נורא”.

עיסוקיו של גייטס כרגע רחוקים מאוד מהאינטנסיביות שאפיינה את עבודתו בתחילת דרכו כמייסד מיקרוסופט כאשר הוא היה נתון כולו בפרויקט הקמת החברה ואחר כך הקדיש את עיקר זמנו לבניית ענקית הטכנולוגיה. “בשנות ה-20 לחיי לא האמנתי בסופי שבוע ובחופשות, זה קצת יצא משליטה, איך הייתי עסוק בלדחוף את עצמי”, אמר בריאיון. גייטס ציפה שעובדיו יהיו בעלי גישה דומה, וורן באפט, חברו של גייטס,  היה זה ששכנע אותו שעליו להקל על העובדים שלו ועל עצמו. המשקיע המיליארדר הבטיח לגייטס שהוא לא צריך “למלא כל דקה בלוח הזמנים” כדי להיות איש עסקים רציני. “אני יכול לקנות כל מה שאני רוצה, בעצם, אבל אני לא יכול לקנות זמן”, הוסיף באפט באותו ריאיון.

גייטס הצהיר כבר  ששינה את דרכיו, ואמר כי היום הוא דווקא נהנה מהזמן הפנוי שלו, משחק טניס ולוקח חופשות אמיתיות, כאשר הוא קורא עד שלוש שעות ביום במהלך חופשה.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן