חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בכירי האוצר הציגו לראש הממשלה תחזית עדכנית – צמיחה שלילית לנפש

התחזית העדכנית – צמיחה של 1.1% בלבד השנה, כשגידול האוכלוסייה הצפוי הוא 2% • גם התחזית לשנה הבאה עודכנה במעט כלפי מטה •  ראש הממשלה הקשיב לנתונים מבלי להגיב להם

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בכירי האוצר נפגשו הערב (חמישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והציגו בפניו את התחזית של הכלכלן הראשי של משרד האוצר, ד”ר שמואל אברמזון.

לפי אותה תחזית הצמיחה במשק בשנה זו תסתכם ב-1.1% בלבד – 0.8 נקודות האחוז פחות מהתחזית הקודמת. המשמעות היא שמדובר בצמיחה שלילית לנפש, שכן הגידול הצפוי באוכלוסייה הוא 2%. גם התחזית הקודמת הורתה על צמיחה שלילית לנפש, אך זו העדכנית שלילית עוד יותר.

הצמיחה הצפויה ל-2025 היא 4.2% – נמוכה במעט מהתחזית הקודמת והיא מתבססת על מתווה התקציב שהציג השבוע שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ – לפיה, בין היתר, יחול קיצוץ של 35 מיליארד שקלים.

סמוטריץ’ הביע ביטחון ביכולתו להעביר קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה, מבלי לאחד משרדים ולסגור את חלקם. הוא גם הביע ביטחון ביכולת להקפיא קצבאות ושכר במגזר הציבורי. בין הצעדים שכבר התקבלו – העלאת המע”מ באחוז – ל-18% בתחילת השנה הבאה.

שר האוצר לא פירט על צעדים נוספים שהכין, אבל אמר שהוא יציג חלופות לקיצוצים בהיקף של 45 מיליארד שקלים, מהם הממשלה תבחר את הקיצוצים בהיקף הנדרש – של 35 מיליארד. לפי המתווה שהוצג הגירעון בשנה הבאה יעמוד על 4%.

לדברי בכירים באוצר ראש הממשלה לא הגיב לתחזיות והסתפק בלהקשיב בפנים חתומות.

כלכלת ישראל | צילום: שאטרסטוק

שר האוצר ביקר את המדיניות המוניטרית של בנק ישראל, שלא הוריד בתחילת החודש את הריבית והותיר אותה ברמה של 4.5%.

לקראת סוף החודש תתקבל החלטה על הריבית בארה”ב, שלפי ההערכות כעת היא תרד ברבע אחוז לפחות.

הדולר נחלש היום מול השקל בכ-0.8 נקודות האחוז וירד מתחת ל-3.7 שקלים – 3.69 שקלים לדולר. האירו נחלש מול השקל בכשליש אחוז ונסחר ב-4.09 שקלים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן