חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

במיליארד דולר: קרן ההשקעות של אבו דאבי רוכשת חלק בסותב’יס שבבעלות פטריק דרהי

מדובר באחת מקרנות ההשקעות העשירה ביותר במפרץ שבחרה להשקיע בבית המכירות הפומביות הגדול בעולם סותב'יס • רוב הבעלות על חברת סותב'יס תישאר בידי המיליארדר הצרפתי-ישראלי דרהי

סות'ביס | צילום: שאטרסטוק

קרן ההשקעות הממשלתית של אבו דאבי ADQ תשקיע מיליארד דולר בבית המכירות הפומביות סות’ביס, שבבעלות איש העסקים פטריק דרהי. במסגרת עסקה זו, שדווחה ב”רויטרס”, קרן ההשקעות תרכוש חלק קטן מאוד מהחברה ואילו המיליארדר הצרפתי-ישראלי דרהי, צפוי להישאר עדיין הבעלים הראשי המחזיק ברוב הבעלות על החברה.

דרהי מתמודד בשנים האחרונות עם חובות גדולים מאוד בהיקף של 60 מיליארד דולר, חובות שהצטברו תוך כדי בניית אימפריית המדיה שלו בעידן של ריבית נמוכה. במסגרת העסקה עם קרן ההשקעות של האמירויות, דרהי רצה לשמור את רוב הבעלות על בית המכירות הגדול בעולם של חפצי אמנויות ותכשיטים.

ADQ, קרן ההשקעות השלישית בגודלה באבו דאבי, הודיעה, “ההשקעה שלנו מדגישה את האמונה האיתנה שלנו בערך של המותג  סותב’יס, הפלטפורמה המובילה בשוק. כמו כן אנו מאמינים ביכולת של ההנהלה שלה לבצע צמיחה”, אמר חמד אל חמאדי, סגן מנכ”ל ADQ. קרן ההשקעות של אבו דאבי הוקמה בשנת 2018 והיא מהווה את אחת מקרנות ההשקעה העשירות במפרץ הפרסי. הקרן העשירה מחזיקה במגוון רחב של השקעות הכולל חברות מתחום האנרגיה ושירותים, מזון וחקלאות, שירותי בריאות ועוד.

בהתייחס לעסקה אמר צ’ארלס פ. סטיוארט, מנכ”ל חברת סותב’יס, “מומחיות ההון וההשקעות הנוספת תאפשר לנו להאיץ את היוזמות האסטרטגיות שלנו, להרחיב את המחויבות שלנו למצוינות בשווקי האמנות והיוקרה, ולהמשיך לחדש כדי לשרת טוב יותר את לקוחותינו ברחבי העולם”.

פטריק דרהי רכש את הונו מעסקי התקשורת והטכנולוגיה, הוא בעל חברת התקשורת הבינלאומית אלטיס ובעל מניות בחברות הישראליות הוט ומירס. דרהי הוא בעל אזרחות בשלוש מדינות מרוקו, פורטוגל וישראל.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן