חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בניגוד לציפיות: דווקא במדינות הכי חלשות בארה”ב שיעור הבעלות על בית הוא הגבוה ביותר

מחקר שנעשה בארה"ב חשף תמונת מצב מוזרה: דווקא במדינות בעלות הכנסה ממוצעת הכי נמוכה נמצא שיעור גבוה של בעלות על בתים בקרב תושבי המדינה • כך 77% מתושבי מערב וירג'יניה מחזיקים בית בבעלותם למרות שההכנסה שם היא השנייה הכי נמוכה בארה"ב

ההרס לאחר סופת טורנדו בארה"ב | צילום: שאטרסטוק

בדומה לישראל גם בארה”ב בעלות על בית נחשבת לחלום הגדול, היכולת של אדם לקנות בית תלויה ברמת העושר של המדינה שבה הוא בחור לגור. מחקר שנעשה בארה”ב מגלה דפוס מוזר שלא דומה לישראל. באופן טבעי הציפייה היא שבעלי ההכנסה הגבוהה יהיו בעלי יכולת גבוהה יותר לרכוש דירה, שכר גבוה הוא תנאי בסיסי לרכישת דירה בעיקר בשל הביטחון שהוא מקנה בלקיחת משכנתא ועמידה בתשלומים מידי חודש. אולם, בארה”ב מסתבר שעולה תמונה הפוכה – דווקא במדינות שבהן רמות ההכנסה הן נמוכות יותר, שיעור הבעלות על בתים הוא גבוה יותר בקרב התושבים.

המחקר שהתפרסם ב-CNN מציג את הנתונים לפיהם במערב וירג’יניה ההכנסה האישית הממוצעת עומדת על כ-52 אלף דולר לנפש והיא השנייה הנמוכה ביותר בארה”ב, אולם למרות ההכנסה הנמוכה, במערב וירג’יניה נמצא כי 77% מהאוכלוסייה מחזיקים בבעלותם דירה, מדובר בשיעור בעלות הגבוה ביותר מכל 50 המדינות בארה”ב, כך על פי נתוני מפקד האוכלוסין בארה”ב. מיסיסיפי היא בעלת ההכנסה הממוצעת הנמוכה ביותר בכל ארה”ב, למרות זאת היא ממוקמת שלישית במדרג המדינות שבהן שיעור הבעלות הבתים הוא הגבוה ביותר.

בניין דירות טיפוסי בפרברי ארה”ב, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

“הייתי מצפה שככל שמקום עשיר יותר, כך גדל הסיכוי שאנשיו יכולים להרשות לעצמם בית”, אמר. “מסתבר שההפך הוא הנכון”, אמר ל-CNN מייק סימונסן, מייסד חברת ניתוח הנדל”ן Altos Research. והנה גם התוצאות ההפוכות, ניו יורק, קליפורניה ומסצ’וסטס הן בעלות רמות ההכנסה הגבוהות ביותר, אך מציגות את שיעורי הבעלות על הבתים הנמוכים ביותר.

“במדינות אלה יש ערים גדולות, המושכות אוכלוסייה צעירה וניידות יותר ומציעות יותר אפשרויות השכרה ומגורים רב-משפחתיים בהשוואה לאזורים כפריים”, מציין סימונסן. מעבר לכך מחירי הבתים הרבה יותר גבוהים בערים אלה בשל הביקושים הגבוהים גם מצד רוכשים שאינם אמריקאים.

על פי נתוני הפדרלי ריזרב, מחירה החציוני של דירה בארה”ב עמד על 420,800 דולר ברבעון הראשון, במערב וירג’יניה המחירים נמוכים משמעותית בתים בעלי שלושה או ארבעה חדרים מוצעים למכירה אפילו מתחת ל-200 אלף דולר. לעומת זאת, בית במנהטן עולה בממוצע 1.1 מיליון דולר ובסן פרנסיסקו 1.2 מיליון דולר. מעבר למחיר, ההסבר לשיעור הנמוך של החזקת בתים בערים החזקות, נעוץ גם בעובדה כי הקרקעות נדירות יותר בערים הגדולות, מה שמעלה עוד יותר את עלויות רכישת הבתים שם.

מחירי הדירות בארה”ב זינקו ב-47% מאז תחילת 2020, ההנחה היא שההבדל בבעלות על הבתים לפי מדינה אינם מפחיתים מהעובדה שהחזקת בית ברוב איזורי ארה”ב נעשתה עניין קשה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן