חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בנק TD ישלם 3 מיליארד דולר בהסדר היסטורי בתיק הלבנת הון

ההסדר עם בנק TD מהווה צעד חסר תקדים בהיסטוריה של הבנקאות בארה”ב בתחום הלבנת הון • התובע הכללי של ארה”ב, מריק גרלנד, ציין כי "בנק TD יצר סביבה שאפשרה לפשע פיננסי לפרוח"

TD BANK | צילום: שאטרסטוק

בנק TD הקנדי ישלם 3 מיליארד דולר במסגרת הסדר עם משרד המשפטים האמריקאי, בעקבות האשמות על שיטות רופפות שאיפשרו הלבנת הון בהיקף נרחב לאורך שנים, כך מדווח הוול סטריט ג’ורנל.

התובע הכללי של ארה”ב, מריק גרלנד, מסר כי בנק TD הודה בקשירת קשר לביצוע הלבנת הון, מה שהפך אותו לבנק הגדול ביותר בתולדות המדינה שמודה בעבירה זו. “בנק TD יצר סביבה שאיפשרה לפשע פיננסי לפרוח,” אמר גרלנד. “הפיכת שירותי הבנק לנוחים לפושעים הפכה אותו לאטרקטיבי עבורם.”

לפי משרד המשפטים, הנהלת הבנק הייתה מודעת לבעיות חמורות במערכת מניעת הלבנת ההון, אך לא פעלה לתקנן. עוד דווח כי חלק מהעובדים אף התבדחו על כך שפעולות ההלבנה בבנק קלות מדי לביצוע.

משרד המשפטים האמריקני, וושינגטון DC | צילום: שאטרסטוק

מנכ”ל קבוצת TD Bank, בהרט מסראני, אמר כי הבנק מקבל אחריות מלאה ומשתף פעולה עם החקירה. לדבריו, החברה פועלת לתיקון המחדלים באמצעות מינוי הנהגה חדשה והוספת מאות מומחי ציות חדשים. “אנחנו יודעים מה היו הבעיות, מטפלים בהן, ומבטיחים שזה לא יקרה שוב,” אמר מסראני.

משרד המשפטים חשף כי לפחות שלוש רשתות הלבנת הון הצליחו להעביר כ-670 מיליון דולר דרך חשבונות הבנק לאורך תקופה של שנים. הרשויות ציינו כי TD הפך לבנק מועדף עבור ארגוני פשיעה ומלביני הון.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן