חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בעוד בעלי האג”ח ממתינים לפירעון החובות: חנן מור מתעניין ברכישת קרקע ב-50 מיליון שקל

דיווח "כלכליסט": בעל השליטה לשעבר בחברת חנן מור שהגיעה לחדלות פירעון ונמצאת בהסדר חוב מול הנושים, נמצא בהליכים לרכישת קרקע ב-50 מיליון שקל בנס ציונה • על פי הסדר החוב שהושג לאחרונה החברה אמורה למכור נכסים וקרקעות כדי לפרוע חובות, בין הנכסים - הקרקע היוקרתית שרכשה החברה במתחם שדה דב בעלות של 1.6 מיליארד שקל

נדל"ן בישראל | צילום: שאטרסטוק

בעל השליטה ירכוש קרקע במקום להחזיר חובות? חברת הנדל”ן חנן מור שנקלעה לחדלות פירעון לאחר הסתבכות ברכישת הקרקעות בשדה דב, הצליחה בחודש שעבר להגיע להסדר חוב מול הנושים לאחר שצברה חובות בהיקף של 2.6 מיליארד שקל. על פי הסדר החוב שהושלם, פירעון החובות יתבסס על השלמת הפרויקטים לבנייה, מכירה ואכלוס של מאות יחידות דיור בפרויקטים שלה והמשך פעילות החברה שתאפשר את פירעון החובות לצד מכירת נכסים וביניהם הקרקעות בשדה דב.

למרות מאמצי החברה להשבת כספי הנושים כפי שפורטו בהסדר החוב, היום מפרסם “כלכליסט” כי בעל השליטה חנן מור, שכבר אינו מכהן בחברה, מנהל מהלכים לרכישת קרקע ב-50 מיליון שקל בעיר נס ציונה. על פי הדיווח לחנן מור עדיין יש לכאורה יכולת, אולי באמצעות שותפים, לבצע עסקאות למרות הסדר החוב.

חצי מהיקף החוב של קבוצת חנן מור הוא בשל ההלוואה הענקית שלקחה ב-2021 לצורך רכישת המגרש במתחם שדה דב היוקרתי. הרכישה בוצעה טרם עליית הריבית ולכן המינוף הגבוה של החברה גרם לתסבוכת מרגע עליית הריבית במשק. הקרקע נרכשה בסכום של 1.6 מיליארד שקל והיקף ההלוואה עומד על 1.3 מיליארד שקל. הקרקע כרגע עומדת למכירה כאשר הוגשו מספר הצעות, ההצעה הבולטת כרגע היא של היזם יגאל דמרי שהציע לרכוש את הקרקע ב-1.1 מיליארד שקל. עוד הצעות שעלו לרכישת הקרקע בשדה דב, מצד יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק.

על רקע אישור הסדר החוב והיציאה לדרך החדשה, חברת חנן מור שינתה את שמה ל”צ’לו בלו” כאשר חנן מור, בעל השליטה ומנכ”ל החברה, אבי מאור, כבר אינם נושאי משרה. כאמור, הסדר החוב כולל מהלכים משמעותיים למכירה של פרויקטים בעייתיים ומכירת קרקעות. לעומת זאת, על פי דיווח כלכליסט, הבעלים לשעבר דווקא מתעניין ברכישה של קרקע חדשה בעלות של 50 מיליון שקל.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה