חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בעקבות דוח המבקר: עמידר תשכור דירות בשוק החופשי – ותשכיר אותן לזכאים

תחזוקה לקויה ושירות לא זמין ולא נגיש לדיירים, היו בעיקרי דו"ח מבקר המדינה על עמידר, שמחזיקה בעיקר דירות שנבנו לפני יותר מ-40 שנים • הסכם חדש עם משרד השיכון מקצה 6.2 מיליארדי שקלים ב-7 השנים הקרובות להגדיל ולרענן את מלאי הדירות להשכרה

שיכונים בירושלים, אילוסטרציה | צילום: ליאור מזרחי/פלאש 90

הסכם ניהול חדש נחתם בין עמידר למשרד הבינוי והשיכון, לדיירי הדיור הציבורי. בין הסעיפים החשובים: עדכון שוטף של זמני הטיפול בליקויים בדירות, קיצור זמני המתנה בסניפים ובמוקד הטלפוני, שירות במגוון שפות והגדרת מדדי שביעות הרצון של הדיירים מהשירות.

מבקר המדינה ביקר לא פעם את רמת השירות והתחזוקה של עמידר. במהלך 2021 המבקר סקר את הדירות והגיע למסקנה, כי בין 2017-2019 תקציב תחזוקת הדירות בפועל חרג במאות אחוזים מהסכום שהוקצה לכך. עוד עלה מהביקורת, כי מתוך 755 מקרים של ליקויים בטיחותיים שעמידר דיווחה עליהם 146 מקרים מהם טופלו בחריגה ממדד השירות.

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן | צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90

במקרים רבים מאוד עמידר טיפלה בבעיות הדיירים רק אחרי תלונות חוזרות ונשנות. זאת ועוד – עמידר העריכה שיש לערוך שיפוץ עמוק ב-2,000 דירות, בעוד שבפועל התברר שהצורך הוא ב-970 דירות בלבד. גם ההוצאה בפועל לשיפוץ הייתה במרבית המקרים נמוכה מהצפי. במסגרת ההסכם החדש הוקצו 6.2 מיליארדי שקלים ל-7 השנים הקרובות.

בהסכם נאמר כי חברת עמידר מחויבת לפעול כזרוע הביצוע של המשרד במטרה לדאוג לרווחתם של דיירי הדיור הציבורי. ההסכם כולל לראשונה מתן שירותי שכירות ארוכת טווח לפיהם עמידר תשכור דירות בשוק החופשי ותשכיר אותן לזכאים לסיוע בדיור מהמדינה. בין הסעיפים, נמצא גם סעיף שמגדיל את הפיקוח והבקרה של משרד הבינוי והשיכון על עמידר, באמצעות דיווחים ובקרות שוטפות.

עוד נכתב בהסכם, כי עמידר מחויבת לשיפור תחזוקת הדירות על ידי כניסה מואצת לפרויקטים של התחדשות עירונית, שיפור תהליך רכש דירות חדשות, והרחבת תחזוקה מונעת.

בניינים חדשים | צילום: שחר יערי/פלאש 90

בנוסף, חברת עמידר התחייבה שבמסגרת השכרת הדירות לזכאי הדיור הציבורי, היא תהיה אחראית על ניהול מלאי הדירות, ביצוע שיפוצים והליכי אחזקה וקידום פרויקטים בתחום הדיור להשכרה לזכאים מטעם המדינה. ההסכם החדש הינו תוצאה של שיתוף פעולה בין משרד הבינוי והשיכון, החשב הכללי ואגף התקציבים במשרד האוצר וחברת עמידר החדשה.

בשנת 2000 עמידר קיבלה כ-200 מיליון שקל כדמי ניהול ממשרד השיכון והבינוי, בגין ניהול של 38,000 דירות הדיור הציבורי, מתוך 50,000 בסך הכל. 75% מהדירות של עמידר נבנו לפני יותר מ-40 שנים. לפי דו”ח מבקר המדינה 13% מהדירות של עמידר אוכלסו בתוך זמן ארוך מהנדרש – יותר מ-60 ימים אחרי פינוין מהדיירים היוצאים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן