חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בעקבות המלחמה: בוצעו הפסקות יזומות במאגר לוויתן והוחלט על עיכוב בהרחבת הפרויקט

בשל ההסלמה במלחמה בצפון עבודות הנחת הצנרת הימית במאגר לוויתן נדחו בחצי שנה, מדובר בפרויקט הצינור השלישי משדה לוויתן שנועד להגדיל את יכולת אספקת הגז • דוח מצבו של פרויקט לוויתן: מבוצעות הפסקות יזומות של ההפקה ממאגר לוויתן לפרקי זמן מסוימים

אסדת לוויתן | צילום: מארק ישראל סלם/פלאש 90

עיכובים במאגר הגז לווייתן בעקבות המלחמה: על פי דיווח בבורסה היום (שני) עם דוח עדכון על מצבו של פרויקט לוויתן בעקבות התפתחויות המלחמה, חברת שברון, השותפה במאגר לוויתן, הודיעה כי היא משהה את עבודות הנחת הצנרת הימית בפרויקט, בשל ההסלמה במצב הביטחוני. מדובר בהנחת צינור הולכה תת ימי שלישי משדה לוויתן שנועד להגדיל את יכולת אספקת הגז מהמאגר. ההשהיה נקבעה כרגע עד אפריל 2025 ובהתאם להתפתחויות באיזור.

המשמעות היא דחייה של שישה חודשים לפחות בהשלמת פרויקט הצינור השלישי, על פי הדיווח של ניו – מד אנרג’י, המחזיקה כ-45% במאגר לוויתן, “לדחייה זו אין השפעה מצטברת מהותית על השווי הכולל של תזרים המזומנים המהוון של השותפות מפרויקט לוויתן, אולם צפויה להיות לה השפעה מצטברת שלילית מהותית על תזרים המזומנים הצפוי בשנת 2025”.

על רקע ההסלמה עם כניסת אזורים נוספים בצפון למעגל הירי, בהתאם להתפתחויות הביטחוניות מבוצעות הפסקות יזומות של ההפקה ממאגר לוויתן לפרקי זמן מסוימים. על פי הדיווח, נכון להיום, הירידה בהיקף ההפקה בשל ההפסקות לא הייתה בהיקף מהותי ביחס להיקף ההפקה השנתי.

עוד דווח היום בדוח מיוחד בבורסה כי להסלמת המלחמה, התפתחויותיה והימשכותה עלולות להיות השלכות שליליות מהותיות נוספות על עסקי השותפות כאשר נכון למועד דוח זה, לא ניתן להעריך את היקפן הכולל.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן