חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בעקבות מחסור חמור בדלק: הפסקת חשמל בכל רחבי לבנון

המחסור החמור בנפט במדינה הביא לכך שתחנת הכוח האחרונה הפעילה במדינה הושבתה וכתוצאה מכך לבנון תחת הפסקת חשמל מוחלטת • הפסקת אספקת החשמל משפיעה גם על מתקנים חיוניים כמו שדות התעופה, רשות המים ובתי כלא 

תחנת כוח בלבנון | צילום: שאטרסטוק

“לבנון נכנסת לחושך מוחלט”, כך נכתב בעיתון הלבנוני “א-נאהר”, לאחר ימים של התרעה על מחסור בדלק בתחנת הכוח זהראני היא הושבתה ויצאה מכלל שימוש זאת בשל מיצוי כלל מאגרי הנפט במפעל מה שגרם להפסקה מוחלטת של אספקת החשמל לכל שטחי המדינה.

דיווחים על הפסקות חשמל רבות בלבנון כאשר תאגיד החשמל הלבנוני (EDL) מכריז כבר תקופה על דלדול מוחלט של מאגרי המזוט שהוא הדלק הכבד ביותר שניתן להפיק מזיקוק של נפט גולמי שגם משמש להפקת חשמל.

ההשבתה משפיעה על “מתקנים חיוניים כמו שדה התעופה, הנמל, משאבות מים, מערכות ביוב ובתי כלא”, כך תאגיד החשמל הלבנוני שגם אמר כי אתרים חיוניים יעשו שימוש בגנרטורים.

מפעל המים של דרום לבנון מסר בהצהרה ביום שבת כי להפסקת פעילות החשמל הייתה “השפעה משמעותית על יכולתו לשאוב אספקת מים נאותה” לאחר השבתת יחידת הייצור האחרונה המתפקדת בתחנת הכוח זהראני באזור.

עוד נמסר כי הם “קוראים לאזרחים לחסוך ככל האפשר במים בשל הירידה הצפויה באספקת המים. למרות שהמוסד יפעיל את הגנרטורים שלו כדי למתן את ההשפעות של הפסקת החשמל, אין די באמצעים אלה כדי לפצות באופן מלא על הפחתת ייצור המים. כתוצאה מכך, ייתכן שהממסד לא יוכל לשרת כראוי את כל הערים והיישובים בשטח הכיסוי שלו”, כך דווח ב-L’Orient-Le Jour, עיתון יומי צרפתי בלבנון.

לבנון, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

משבר החשמל בלבנון לא נפתר מאז תום מלחמת האזרחים בתחילת שנות ה-90 ותחנות הכוח של לבנון סובלות ממחסור תמידי בדלק. לפני שהמשבר הכלכלי התרחש באוקטובר 2019, החשמל במדינה חולק לתושבים בערים ואזורים שונים במשך 12 עד 18 שעות ביממה. לאחר תחילת המשבר ירדה כמות ההיצע לשעתיים עד שמונה שעות מדי יום.

כאשר במדינה יגמרו מאגרי הדלק, לבנון יכולה לחוות הפסקה מוחלטת שתימשך מספר שבועות. בתנאים אלה, גנרטורים של דיזל הם מקור אנרגיה חלופי, כאשר מי שיכול להרשות לעצמו פועל על מנת להגן על האינטרסים העסקיים שלהם.

מדינה בקריסה עם 44% עוני: כך לבנון תשלם ביוקר על מלחמה בין ישראל לחיזבאללה

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן