חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בעקבות שפעת העופות: מקדונלד’ס מקצצת פעילות באוסטרליה

המחסור בביצים לאחר התפרצות שפעת העופות באוסטרליה גרם למקדונלד'ס לקצץ את ארוחות הבוקר בסניפים  • רשת המזון המהיר: "נאלצים לנהל בקפידה את אספקת הביצים בעקבות המצב"

רשת מסעדות המזון המהיר מקדונלד'ס | צילום: שאטרסטוק

שפעת העופות נותנת את אותותיה על פעילות ענקית המזון המהיר מקדונלד’ס: באוסטרליה ענקית המזון המהיר נאלצה לקצץ את שעות ארוחת הבוקר בעקבות מחסור בביצים שנגרם בשל התפרצות שפעת העופות. התפשטות הנגיף במדינה הובילה לשחיטה של כמיליון וחצי תרנגולות.

“אנחנו מנהלים היטב את אספקת הביצים לאור האתגרים כרגע”, ציינה החברה בפייסבוק כפי שפורסם ב-CNN. מקדונלד’ס הוסיפה כי החל מאתמול הפסיקה להגיש ארוחת בוקר בשעה השגרתית של 10:30. “אנחנו עובדים במרץ מול החקלאים והספקים באוסטרליה כדי להחזיר את המצב לקדמותו בהקדם האפשרי”, ציינה רשת המזון המהיר.

בתקופה האחרונה אוסטרליה נאבקת בהתפרצויות של מספר זנים של שפעת העופות שפגעה ב-11 לולים וחוות ביצים מאז חודש מאי. אף אחד מהזנים הללו אינו מגרסת H5N1 של שפעת העופות שהתפשטה דרך אוכלוסיות עופות ויונקים ברחבי העולם והדביקה מיליארדי בעלי חיים ופגעה בכמה בני אדם.

שפעת העופות פגעה בכ-10% מהתרנגולות המטילות באוסטרליה, בשל המצב קמעונאים רבים במדינה קבעו מגבלות על מספר הביצים שהצרכנים באוסטרליה יוכלו לקנות. על רקע המצב, הספקים באוסטרליה ניסו לשדר מסר מרגיע לצרכנים בעקבות מחסור הביצים וטענו כי יש כרגע יותר מ-20 מיליון תרנגולות שימשיכו להבטיח ביצים על המדפים.

ההתפרצות השנה של שפעת העופות באוסטרליה מהווה את ההתפרצות העשירית במדינה מאז 1976.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה