חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בעשרות מיליונים: חשד להתחמקות ממס על ייבוא סיגריות אלקטרוניות

לפי החשד יובאו חומרים פטורים ממס המרכיבים את נוזל המילוי של הסיגריות • החומרים התגלו במסגרת מבצע אכיפה של רשות המיסים • היבואנים חמקו ממס של 145% בתוספת של 5.66 שקלים למ"ג

סיגריות אלקטרוניות | צילום: שאטרסטוק

רשות המיסים מעלה חשד לממכר של סיגריות אלקטרוניות תוך התחמקות מתשלום מס קניה, המוערך בעשרות מיליוני שקלים. בין היתר, מדובר בייבוא של חומרים פטורים ממס המשמשים להרכבת נוזל המילוי וערבובם בארץ.

הממצאים התגלו מפעילות הביקורת של רשות המיסים אמש (רביעי), במסגרת המאמץ להגדלת גביית המס על סיגריות אלקטרוניות. במסגרתו נבדקו חנויות לממכר סיגריות אלקטרוניות ברחבי הארץ. בנוסף, נבדקו יבואנים ויצרנים בתחום.

במהלך הפעילות התגלו ממצאים שונים התומכים בחשדות אלו, כמו אריזות המכילות נוזל לעישון ללא תוויות, אליהן צורפו גלילי תוויות בנפרד, תוויות הרשומות באנגלית וללא כתוב בעברית, ובקבוקים שעליהם נרשמו כל הרכיבים המרכיבים את הנוזל המשמש לעישון. בנוסף, נתפסו מוצרים מוגמרים ומסמכים רבים אשר תומכים ומאששים את החשדות. יצוין כי על נוזל למילוי סיגריות אלקטרוניות וסיגריות אלקטרוניות חד פעמיות מוטל מס קניה של 145% + 5.66 שקלים למיליגרם, אך לא פחות מ-10.04 שקלים למיליגרם. כל הממצאים הועברו להמשך טיפול ביחידת מס קניה.

בפעילות השתתפו עובדי היחידה הארצית לבלו ומס קניה, לצד עובדים מ-9 משרדי מס ערך מוסף שונים, עובדים של בתי המכס באשדוד, חיפה וירושלים וחוקרים ממשרדי חקירות מכס בכל הארץ. רשות המיסים מציינת כי פעילות זו מהווה שלב ראשון של האכיפה בתחום זה, ובהמשך בכוונתם לערוך בדיקה אצל עוסקים נוספים בתחום, לצורך ביסוס הרתעה בענף והבטחת תשלום מס קניה ומע”מ החלים על מוצרים אלו.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה