חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בפעם השנייה תוך שלושה חודשים: הבנק המרכזי האירופי הוריד את הריבית

הבנק המרכזי האירופי מוריד את שיעור הריבית בפעם השנייה תוך שלושה חודשים • ריבית הפיקדון ירדה ל-3.5% מ-3.75%, כצפוי • השווקים מהמרים על הוזלה אחת או שתיים נוספות השנה

כריסטין לגארד, נשיאת הבנק המרכזי האירופי | צילום: שאטרסטוק

הבנק המרכזי האירופי (ECB) הוריד היום (חמישי) את הריבית ברבע נקודה, הורדת הריבית השנייה שלו בשלושה חודשים, מה שמציע דחיפה לכלכלת גוש האירו והגדלת את פער המדיניות מול הפדרל ריזרב, שצפוי להתחיל להוריד את הריבית בשבוע הבא.

המהלך הצפוי מגיע לאחר תקופה של צמיחה כלכלית איטית ברחבי גוש האירו והתקררות האינפלציה, שירדה חזרה לעבר יעד 2% של הבנק המרכזי באוגוסט. הפגישה של ה-ECB מגיעה ימים ספורים לפני שהפדרל ריזרב יתכנס להחלטת מדיניות לגבי מחזור הורדת ריבית משלו.

הבנק המרכזי האירופי | צילום: שאטרסטוק

בהודעת הבנק מסר כי ה-ECB “לא מתחייב מראש למסלול ריבית מסוים” לאחר הפחתת ספטמבר, גם כשהמשקיעים מתמחרים הקלות נוספות במדיניות המוניטרית עד סוף השנה. “מועצת המנהלים תמשיך לעקוב אחר גישה תלוית נתונים ופגישה-אחר-פגישה לקביעת הרמה המתאימה ומשך ההגבלה”, אמר ה-ECB בהצהרה בכתב.

“בפרט, החלטות הריבית יתבססו על הערכתה של תחזית האינפלציה לאור הנתונים הכלכליים והפיננסיים המגיעים, הדינמיקה של האינפלציה הבסיסית וחוזקה של העברת המדיניות המוניטרית. המועצה אינה מתחייבת מראש למסלול תעריפים מסוים”, נכתב.

לראשונה מזה 5 שנים: הבנק המרכזי באירופה הוריד את הריבית

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן