חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בצל האיום החות’י: חברת הקרוזים מקפיצה את תחזית הרווח השנתית שלה

חברת הקרוזים קרניבל ניתבה מחדש את ספינותיה בשל מתקפת החות'ים בים האדום, זה לא מנע ממנה לזנק ברווחיות - ולהעלות את התחזית השנתית שלה • החברה לא תאפשר לספינותיה לשוט בים האדום בכל שנת 2024 וכנראה גם בתחילת שנת 2025

ספינת תענוגות של חברת הקרוזים קרניבל | צילום: שאטרסטוק

חברת הקרוזים הגדולה בעולם, קרניבל, העלתה היום (רביעי) את תחזית הרווח השנתית שלה, כשהיא מצפה לשנת שיא בהזמנות על רקע העלייה במספר האנשים שמעוניינים לחוות חופשות שיט בפעם הראשונה.

בשל הביקוש, תעריפי החופשות של חברות הקרוזים עולה. למרות זאת, עבור הנופשים חופשת שייט מהווה אלטרנטיבה זולה יותר מאשר חופשות בבתי מלון או בחו”ל. “הרבעון הראשון היה פנטסטי לחלוטין” אמר מנכ”ל החברה ג’וש ויינשטיין. “רשמנו שיא במספר ההזמנות ובהכנסות, זו התחלה מצוינת לשנה”.

הכנסות החברה ברבעון הראשון זינקו ב-22% ל-5.41 מיליארד דולר, בהתאם לתחזיות של האנליסטים. החברה מגיעה להישגים מסחררים גם בבורסה, שם זינקו מניותיה ב-94% ב-12 החודשים האחרונים.

ספינות סחר בתעלת סואץ’, הים האדום | צילום: שאטרסטוק

עם זאת, חברת הקרוזים חוותה גם רגעים פחות קלים השנה וברבעון האחרון של 2023, לאחר שנאלצה לנתב מחדש את הספינות שלה מאזור הים האדום, בשל ההשתלטות של החות’ים על המפרץ האסטרטגי השוכן לחופי תימן. לפי סמנכ”ל החברה דיוויד בורנשטיין, ההתפתחות באזור עלתה לחברה 130 מיליון דולר.

בקרניבל אומרים כי הקרוזים שלהם לא יעברו בים האדום בכל שנת 2024 וכנראה גם בתחילתה של שנת 2025. מאז פרצה המלחמה, חברות אלו נוקטות משנה זהירות ונמנעות מלעבור בנתיב, מחשש שספינותיהן יותקפו על ידי החות’ים. “החלטנו להכיר בעובדה שכנראה לא נשוט שם”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה