חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בצל המחסור במטפלים: הפסיכולוגים יקבלו מענק ותוספת שכר משמעותית

מאז ה-7 באוקטובר ניכר מחסור חמור בפסיכולוגים במערך בריאות הנפש במגזר הציבורי • כעת הוחלט על הסכם קיבוצי חדש המשפר את שכרם בתקווה לעודד מעבר של פסיכולוגים מהמגזר הפרטי למגזר הציבורי

אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

בדרך לשיפור בשכרם של הפסיכולוגים: כל הפסיכולוגים במגזר הציבורי יקבלו מענק של 5,000 שקל ותוספת שכר של עד 40% בממוצע לעובד, כך לפי ההסכם הקיבוצי החדש שייכנס לתוקפו ב-1 בינואר 2025. משרד האוצר, משרד הבריאות, משרד החינוך וההסתדרות הגיעו להבנות עקרוניות לגבי ההסכם לאחר דיונים ממושכים.

בשירות הציבורי יש כ-5,000 פסיכולוגים כולל משרדי הממשלה, רשויות מקומיות, בתי חולים וקופות חולים. הרפורמה שיוצאת לדרך בינואר 2025 אמורה לסייע לפתור את מצוקת כוח האדם במקצוע ולקדם עידוד מעבר פסיכולוגים מהסקטור הפרטי לסקטור הציבורי.

שכר של פסיכולוג מומחה יעלה בכ-40% ביחס לשכר שלו היום, העלאת השכר תשולם במשכורת ינואר המשולמת בפועל בחודש פברואר 2025.

על פי טבלת השכר שתעודכן במהלך תקופת ההסכם, הפסיכולוג המתמחה יקבל  שכר של 11 אלף שקל ב-2025, 11,250 שקל באפריל 2026 ו-11,500 שקל ב-2027.

פסיכולוג אשר יועסק בתפקידי ניהול במערך הפסיכולוגי יהיה זכאי לתוספת שכר שתנוע בין 5% ל-25% משכר היסוד, בהתאם להיררכיה הניהולית וגודל היחידה, החל מרמת ראש צוות ומעלה.בנוסף תהיה תוספת אחראיות מקצועית של 500 שקל עד 800 שקל למשרה מלאה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’, אמר בעקבות ההסכם, “החלטנו על השקעה גדולה בבריאות הנפש אשר חלקה בא לידי ביטוי בהעצמת הפסיכולוגיה הציבורית. הפסיכולוגים עושים עבודת קודש ומצילים חיים מדי יום ואני מקווה שהשיפור במעמדם יביא לידי ביטוי חלק מההערכה הרבה לה הם ראויים”.

שר הבריאות, אוריאל בוסו: “זו בשורה חשובה שנותנת אופק לפסיכולוגים שרוצים להגיע למערכת וחוששים שלא יתוגמלו כראוי. אני מודה לגורמי המקצוע במשרד הבריאות שעובדים במרץ מול האוצר והסתדרות על מנת להגיע להסכם משמעותי שישנה את פני המערך לשנים קדימה. מאז אירועי השבעה באוקטובר כבר ברור לכולם שתנאי העבודה של הפסיכולוגים במגזר הציבורי חייבים להשתנות בצורה דרמטית, וכך מתוכנן להיות. צו השעה הוא להפוך את מערך בריאות הנפש לאבן שואבת של אנשי מקצוע איכותיים ומנוסים שיעניקו את המענה הנפשי הנדרש לאזרחי ישראל, כחלק מיישום התוכנית הלאומית לבריאות הנפש שמוביל המשרד”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן