חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בקרוב: ניהול משק המים יחזור לידי הרשויות המקומיות?

לאחר שהועבר לידי תאגידי המים, שר האנרגיה מעוניין להחזיר את ניהול משק המים לידי הרשויות המקומיות - וכך להוזיל את העלויות שהתייקרו בעשרות אחוזים עם השנים • הבעיה - הרשויות המקומיות כשלו בניהול המים והביאו את תשתיות המים לסף קריסה

ניהול מים, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן, שסבור כי ניהול משק המים צריך לחזור לידי הרשויות המקומיות, הקים אתמול (ראשון) צוות שיבחן אפשרות לצמצום וסגירת תאגידי המים. לפי השר, העברת ניהול המשק לרשויות תוזיל את עלויות המים בערים מסוימות, שבהן הרשויות יבחרו שלא לגבות את מע”מ כפי שהיה בעבר.

אחת הבעיות המרכזיות בניהול המים על ידי הרשויות המקומיות הייתה גביית כסף על שימוש במים – וניתובו לטובת נושאים אחרים, כגון חינוך ורווחה. התנהלות זו הובילה להתדרדרות תשתיות המים ברשויות המקומיות, לדליפות מים רבות ולבזבוז מים. העיר היחידה שהתנהלה באמצעות תאגיד מים עוד לפני החלטת הממשלה להקים תאגידי מים היא ירושלים, שבה פועלת “הגיחון” כבר שנים ארוכות.

ניהול מים, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

בעקבות התדרדרות משק המים בישראל, הוקמה ועדה מיוחדת בכנסת ישראל עוד בשנת 2001. הוועדה העבירה ביקורת על התנהלות ממשלות ישראל לאורך השנים, שהביאו את המצב לכדי “סף קריסה ואסון”. המסקנה המרכזית של הוועדה הייתה הקמת רשות שתרכז את כל הנושאים הנוגעים למשק המים. שבע שנים לאחר מכן הוקמה ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת משבר המים בישראל.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה