חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בקרוב נשלם עם שקל דיגיטלי? בנק ישראל קורא לגופים במשק להציע פיתוח טכנולוגי למטבע

בנק ישראל מזמין גורמים שונים מהמגזר הפרטי, הציבורי והאקדמיה לחקור את פוטנציאל הפיתוח הטכנולוגי של המטבע הדיגיטלי עם רלוונטיות למשק הישראלי • הנגיד פרופ' אמיר ירון: צעד נוסף לכיוון אמצעי התשלום של העתיד

בקרוב שקל דיגיטלי? | צילום: שאטרסטוק

בקרוב נראה שקל דיגיטלי? בנק ישראל, כמו בנקים מרכזיים רבים בעולם, בוחן בשנים האחרונות את האפשרות להנפיק מטבע דיגיטלי של הבנק המרכזי (CBDC). 

במטרה לקדם את הפרויקט בנק ישראל בנה אב טיפוס טכנולוגי המדמה את לב המערכת של השקל הדיגיטלי בבנק ישראל ואת שכבת ה-APIs שלה. מבנק ישראל נמסר כי ספקי שירותי תשלום ונותני שירותים נוספים, יקבלו גישה למערכת ולמגוון רחב של פונקציות באמצעותן הם יוכלו לפתח ולהנגיש שירותים ולספק אפשרויות תשלום מתקדמות עם שקל דיגיטלי.

לצורך קידום האפשרות להנפקת השקל הדיגיטלי, בנק ישראל מזמין גופים שונים, מהמגזר הפרטי, הציבורי ומהאקדמיה, לחקור את פוטנציאל הפיתוח של שימושים במערכת השקל הדיגיטלי.

“המתמודדים באתגר יתבקשו לפתח מבחינה טכנולוגית תרחישי שימוש שונים לשקל הדיגיטלי, תוך שימוש בשכבת ה-API. תינתן עדיפות לשימושים בעלי מאפיינים מקוריים וחדשניים בעולם התשלומים, בין אם הם מהווים שיפורים ליישומים קיימים ובין אם הם יישומים חדשים לחלוטין. השימושים יכולים להתאים לצרכים ייחודיים של אוכלוסייה מסוימת, לשרת את הצרכים של ענף משק מסוים, או לתמוך ביישום חדשני שישרת מגוון רחב של תרחישים. בעוד שחלק מתרחישי השימוש יכולים להיות אוניברסליים באופיים, חשוב שהם יאופיינו ויוצגו בהקשר של שימושים רלוונטיים למשק הישראלי”, כך מפרט בנק ישראל.

המשנה לנגיד בנק ישראל, אנדרו אביר, התייחס לאפשרות ההנפקה ואמר כי אתגר השקל הדיגיטלי מהווה צעד נוסף לכיוון אמצעי התשלום של העתיד, במטרה ליצור אקוסיסטם חדשני ותחרותי של דרכים לביצוע תשלומים”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן