חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בקרוב: 10 עמדות טעינה מהירה בדרך לים המלח ולאילת

חברת אפקון נבחרה על ידי המועצות האזוריות מגילות ים המלח ובקעת הירדן להקמת תחנות אולטרה מהירות • התחנות יוקמו באזורי מסחר בסמוך לכביש 90 • משרד האנרגיה מממן העסקת עובדים לצורך קידום מכרזים מסוג זה

רכבים חשמליים | צילום: שאטרסטוק

10 עמדות טעינה אולטרה מהירות לכלי רכב חשמליים יוקמו בכביש 90. זאת אחרי שהמועצות האזוריות מגילות ים המלח ובקעת הירדן זכו במענקים ממשרד האנרגיה והתשתיות של כחצי מיליון שקלים להתקנתן. העמדות צפויות לקום במתחמים מרכזיים של מסחר, תיירות ועסקים בסמוך לכביש.

על מנת לקדם את ההתקנה של העמדות, אשכול יהודה ושומרון, בשיתוף משרד האנרגיה והתשתיות, הוביל הליך תחרותי להקמת העמדות ברחבי המועצות, בסיומו נבחרה חברת “אפקון” במכרז והיא תהיה זאת שתקים את עשר עמדות הטעינה עד סוף השנה. מדובר בבשורה של ממש למשתמשי הרכב החשמלי ולקידום אתרי התיירות בשטחי המועצות.
בישראל יש כיום כ-400 עמדות טעינה אולטרה מהירות (עם הספק של מעל ל-150 קילו-וואט לעמדה).

עמדת טעינה לרכב חשמלי | צילום: שאטרסטוק

משרד האנרגיה והתשתיות פרסם לאחרונה מפת עזר ליזמים ולרשויות מקומיות, המסייעת להם לאתר את האזורים בהם קיים צורך משמעותי במיוחד להקמה של עמדות מהירות על מארג הכבישים בישראל, וזאת תוך התייחסות לביקושים באותם כבישים המבוססים על היחס בין הספק הטעינה הקיים באותם קטעי כביש לבין לנפח התנועה בכבישים אלו. במפה ניתן לראות כי יש מקטעים על כביש 90 הנדרשים לתוספת של עמדות טעינה אולטרה מהירות.

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן: “אנחנו ממשיכים להוביל את המהפכה למעבר לאנרגיה מקיימת בשלטון המקומי. עבודת האשכול ממנפת את תמיכת המשרד בהקמת עמדות טעינה לכלי רכב חשמלי ובזכות כך אנחנו ממשיכים להפחית פליטות ולשפר את איכות החיים של התושבים בישראל. אנו פועלים כל העת בכדי להרחיב את פריסת עמדות הטעינה הציבוריות בכל רחבי הארץ, בכדי שבשורת כלי הרכב החשמלי תגיע לכל שכבות האוכלוסייה ולכל אזורי הארץ”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה