חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בריטניה מתייבשת: מדענים מזהירים ממחסור במים בקיץ הקרוב

תנאים חמים ויבשים עלולים לכפות צעדים על ממשלת הממלכה המאוחדת למרות שהמדינה חווה את 18 החודשים הגשומים ביותר שלה מאז שהחלה לעקוב אחר המצב • הסוכנות לאיכות הסביבה פרסמה דו"ח שחוזה כי עד שנת 2050 המדינה תהיה בגירעון של כמעט 5 מיליארד ליטר מים ביום

בריטניה מתייבשת, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

בריטניה בסיכון של מחסור במים בקיץ ואיסור על צנרת, כך לפי אזהרות מדענים. תנאים חמים ויבשים עלולים לכפות צעדים קיצוניים למרות שהמדינה חווה את 18 החודשים הרטובים ביותר שלה מאז תחילת המעקב. 

מדענים מובילים אמרו שמכיוון שבריטניה לא אוגרת את המים שלה כראוי היא עלולה לסבול ממחסור חמור במים. לא נבנו מאגרים גדולים חדשים בשלושת העשורים האחרונים, נהרות הונדסו להזיז מים במהירות כך שהם זורמים לתוך עיירות וערים – וגורמים לשיטפונות, ואדמות ביצות רבות נוקזו ועובדו או נבנו עליהן. המשמעות היא שהמים שזורמים את בריטניה בחורף אינם מאוחסנים כראוי, מה שגורם לשיטפונות וכתוצאה מכך, מחסור במים בקיץ.

מחסור במים בקיץ הבריטי? | צילום: שאטרסטוק

הסוכנות לאיכות הסביבה בבריטניה פרסמה בשבוע שעבר דו”ח שחוזה מחסור הולך וגובר של מים בשנים הקרובות, שיוביל לגירעון של כמעט 5 מיליארד ליטר מים ביום עד שנת 2050. זהו יותר משליש מ-14 מיליארד ליטר אספקת המים המועברת כיום לציבור. ללא תכנית פעולה מסודרת החסך עשוי להתעדכן כלפי מעלה.

תכניות ממשלתיות מצביעות על כך שעד 2050 אספקת המים הציבורית של המדינה תעמוד בפני מחסור של יותר מ-4,800 מ”ל ליום (מיליון ליטר ליום), שעלה מ-4,000 מ”ל ליום בטיוטה של ​​2021, עקב תחזיות מתוקנות, כך לפי הדיווח של הגארדיאן הבריטי. 

מחסור בפועל פירושו שהאספקה ​​הציבורית היא בראש סדר העדיפויות ולכן, צפוי להתרחש איסור על מילוי בריכות שחייה ובריכות, וניקוי מבני ציבור. איסורים על צנרת כבר חלים בתקופות חמות ויבשות, כאשר על אנשים נאסר להשתמש בהם כדי לשטוף את מכוניותיהם ולהשקות גינות.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה