חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ברצלונה לא רוצה תיירים: אלפי תושבים הפגינו ושפכו מים על המבקרים

מדי שנה מבקרים בברצלונה יותר מ-7 מיליון תיירים, מה שמעורר גל של מחאה נגד התיירות ההמונית בטענה כי המבקרים מעלים את המחירים בעיר ובעיקר את מחירי הדיור
ברצלונה, הרמבלס

קרדיט: shutterstock

ברצלונה מעלה הילוך בפעולות המחאה נגד התיירים: בסוף השבוע האחרון אלפי תושבים הפגינו נגד התיירות ההמונית בעיר הספרדית, בצילומים שצולמו בעיר נצפו המפגינים באזורי התיירות הפופולאריים בברצלונה משפריצים אקדחי מים בקריאות “תיירים לכו הביתה”.

אנשי המחאה בברצלונה סובלים לטענתם מזרם התיירים השוטפים את העיר וגורמים ליוקר מחיה, מה שמעלה את מחירי המוצרים והשירותים לאזרחים. מבחינת התושבים התחושה היא שהתיירים מעלים בעיקר את מחירי הדיור בעיר.

ברצלונה, פארק גואל
קרדיט:
shutterstock

לאחרונה התקבלה החלטה בעיריית ברצלונה לאסור על השכרת דירות לתיירים לטווח הקצר במסגרת אייר בי אנד בי וזאת בשל עליית מחירי השכירות בעיר בשנים האחרונות בעשרות אחוזים. המטרה היא להקצות יותר דירות לשוק השכירות הרגיל ובכך להוריד את מחירי השכירות בעיר ולמנוע את תופעת השתלטות התיירים על דירות המיועדות לשוק החופשי. מבין כל ערי אירופה, ברצלונה נוקטת כרגע את היד הקשה ביותר כלפי דירות האייר בי אנד בי המיועדות לתיירות.

בברצלונה מבקרים יותר מ-7 מיליון תיירים מידי שנה, תנועת המחאה נגד התיירות ההמונית הולכת ומתרחבת לא רק בברצלונה עצמה אלא באזורים נוספים בספרד. מספר התיירים שמגיעים לספרד הוא השני בגודלו בעולם, אחרי צרפת. אולם ענף התיירות מרוויח מאוד מהמוני המבקרים כמו מסעדות, חנויות ורשתות בתי המלון בעיר, אך כאמור האזרחים רואים פגיעה בכיסם ובעיקר מצוקת דיור.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן