חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בשונה משאר העולם: יוון עוברת ל-6 ימי עבודה בשבוע

לאחר שנים של משברים כלכליים, יוון עוברת כעת ליישם שבוע עבודה בן שישה ימים • בתקופה שבה המגמה העולמית היא מעבר לשבוע עבודה של ארבעה ימים, זה נראה כמו צעד אחורה מצד מדינת האיים • היוונים עובדים את מספר השעות הארוך ביותר באירופה כ-40 שעות שבועיות

הכלכלה של יוון | צילום: שאטרסטוק

יוון הולכת נגד המגמה העולמית של מעבר לשבוע עבודה בן ארבעה ימים, והציגה תכנית למעבר של שישה ימים שנכנס לתוקף ב-1 ביולי. 

יוון, שספגה 15 שנים של מיתון, מתאוששת יפה לפי כל הנתונים האחרונים הולכת למהלך של 6 ימי עבודה בשבוע, מה שמסמל שינוי משמעותי בתקנות העבודה במדינה, שגרמו להקפאת הסכמים קיבוציים ועובדים רבים פועלים במסגרת חוזי עבודה אישיים.

לעובדים תהיה אפשרות לעבוד שעתיים נוספות ביום או משמרת נוספת של שמונה שעות. הם יקבלו גם 40 אחוז שכר נוסף עבור יום העבודה השישי שלהם או 115% ויותר אם הם עובדים ביום ראשון.

אתונה, יוון | צילום: שאטרסטוק

ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטקיס, טוען שהתוכנית חיונית מכיוון שהמדינה מתמודדת עם הסכנות של ירידה באוכלוסייה ומחסור בעובדים מיומנים. גורמים רשמיים ביוון אומרים ששבוע העבודה הארוך יחול רק על עסקים פרטיים המספקים שירותים מסביב לשעון.

“הגרעין של החקיקה הזו הוא ידידותי לעובדים, היא מכוונת צמיחה עמוקה, והיא מביאה את יוון בשורה אחת עם שאר אירופה”, אמר ראש הממשלה.

גם ללא תוספת יום העבודה השישי, כבר היום, היוונים עובדים את מספר השעות הארוך ביותר באירופה ב-39.8 שעות שבועיות, תוך שהם מרוויחים שכר נמוך יותר מאשר תחילת המשבר הפיננסי במדינה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה