חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בשורה לחייבים: הקלות בכלי הגבייה של ההוצאה לפועל

הכנסת אישרה אמש תיקון לחוק שיקל על החייבים חובות קטנים בהוצאה לפועל • במסגרת התיקון יוגבל שכר הטרחה של עו"ד המטפלים בחובות, צומצמה ההרשאה לכניסת מעקלים לבתי החייבים, והורחבו סוגי המטלטלין שאסור לעקל

חובות, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

מליאת הכנסת אישרה אמש בקריאה שניה ושלישית תיקון לחוק שיקל על החייבים חובות קטנים בהוצאה לפועל. שכר הטרחה של עורכי הדין המטפלים בחובות עד 4,500 שקלים יוגבל לסכום של 244 שקלים או 10% מסכום החוב, לפי הגבוה. בנוסף, צומצמה משמעותית כניסת מעקלים לבתי חייבים כך שלא יתאפשר עיקול בבית כל עוד גובה החוב נמוך מ-35 אלף שקלים.

בנוסף, הורחבו סוגי המטלטלין שאסור לעקל כך שגם ריהוט, טלפונים נייידים וכל פריט שהוא בשימוש החייב ובני משפחתו יהיה אסור לעקל, למעט מיטלטלין המשמשים לצורך עסק שהחייב מנהל מבית מגוריו.

התיקון נועד למנוע את המצב הנוכחי בו חובות בסכומים נמוכים בהוצאה לפועל תופחים עם פתיחת התיק בשל אגרה ושכר טרחת עורך דין לא מידתי המתווספים לחובות, באופן שלעיתים לא מאפשר לחייבים לעמוד בתשלום.

את הצעת החוק הממשלתית יזם שר המשפטים יריב לוין ואליה מוזגה הצעה פרטית של ח”כ גלעד קריב. החוק קודם בהובלת מחלקת ייעוץ וחקיקה (משפט כלכלי).

עם אישור החוק מסר השר לוין: ״התיקון הוא בשורה חברתית מהמעלה הראשונה, מהחשובות שחוקקה הכנסת בשנים האחרונות, ועשיית צדק עם מאות אלפי אנשים. סוף לגביית שכר טרחה מופקע, וסוף לטראומה בלתי נגמרת של עיקול חפצים בגין חובות קטנים״.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן