חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בשל החשש מהסלמה מול איראן: מחירי הנפט מטפסים ביותר מ-3%

מחירי הנפט מטפסים בשל החשש הגובר מהסלמה במזרח התיכון - חבית נפט ברנט מזנקת מעל ל-80 דולר • אופ"ק הורידה את התחזית לגידול בביקוש הגלובלי לנפט ב-2024, בעקבות נתונים חלשים מהצפוי מהמחצית הראשונה של השנה

עלייה במחירי הנפט | צילום: שאטרסטוק

בפעם החמישית ברציפות: מחירי הנפט מטפסים היום (שני) תוך התבססות על עליות של למעלה מ-3% בשבוע שעבר, מאחר שהקלה על חששות המיתון בארה”ב וסיכוני האספקה ​​במזרח התיכון חיזקו את השוק.

החוזים העתידיים על נפט גולמי מסוג ברנט גדלו ב-88 סנט, או 1.1%, ל-80.54 דולר לחבית, בעוד החוזים העתידיים על הנפט הגולמי של ארה”ב מערב טקסס עלו ב-1.06 דולר, או 1.38%, ל-77.90 דולר. 

חביות נפט | צילום: שאטרסטוק

מה גורם לנפט הגולמי לעלות? שבוע שעבר, ברנט עלה ב-3.7% ו-WTI זינק ב-4.5%, נתמך בנתונים כלכליים חיוביים ובציפיות עולות להורדת ריבית פוטנציאלית בארה”ב. שלושה בנקים מרכזיים בארה”ב ציינו כי האינפלציה עשויה להתקרר במידה מספקת כדי שהפדרל ריזרב יוריד את הריבית כבר בחודש ספטמבר.

ביולי, מדד המחירים לצרכן בסין עלה מהר מהצפוי, בעוד שתביעות האבטלה השבועיות בארה”ב ירדו יותר מהצפוי. כמו גם, ביום שני החלה רוסיה בפינוי אזרחים מחלקים מאזור שני ליד אוקראינה, בעקבות ההסלמה בפעילות הצבאית ליד הגבול, מה שניתן להגדיר כפלישה הגדולה ביותר לשטח רוסיה מאז החלה המלחמה ב-2022.

עם זאת ולמרות התנודתיות שהנפט חווה במחיר מדד הדולר ותשואות האג”ח בארה”ב נותרו יציבות על רקע נטילת הרווחים בין היפני, ומכסים את עליות הנפט הגולמי.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן