חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בשל התקלות: אספקת המטוסים של בואינג ברבעון הראשון של 2024 נחתכה בחצי

יצרנית המטוסים בואינג סיפקה בחודש שעבר 29 מטוסים בלבד, ירידה של יותר ממחצית מ-64 המטוסים שסיפקה בחודש מרץ אשתקד • סך הכל מסרה החברה 83 מטוסים, ירידה משמעותית מ-130 המטוסים שסיפקה ברבעון הראשון של 2023

מטוס בואינג, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

יצרנית המטוסים בואינג, שעוברת משבר בטיחותי ותדמיתי חמור בתקופה האחרונה, סיפקה בחודש שעבר 29 מטוסים בלבד, ירידה של יותר ממחצית מ-64 המטוסים שסיפקה בחודש מרץ אשתקד. לפי החברה, ייצור מטוסי בואינג מסדרה MAX 737 ירד בשל בדיקות איכות וביקורות של הרגולטורים.

כזכור, בחודש ינואר האחרון דלת חירום של מטוס בואינג MAX 9 התנתקה באמצע טיסת אלסקה אירליינס, והכניסה את החברה לטלטלה – שהובילה גם לביקורות המוגברות של הרגולטורים.

חברת בואינג, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

במהלך שלושת החודשים הראשונים של 2024 מסרה החברה סך הכל 83 מטוסים ללקוחות, בהם 66 מטוסי MAX, ירידה משמעותית מ-130 המטוסים שסיפקה ברבעון הראשון של שנת 2023. סמנכ”ל הכספים של החברה בריאן ווסט אמר בוועידת בנק אוף אמריקה בחודש שעבר כי “בואינג מתכוונת להאט בכוונה את הייצור כדי לעשות את זה נכון”.

ובזמן שיצרנית המטוסים השנויה במחלוקת מקרטעת, יריבתה האירופית איירבוס צומחת. ברבעון הראשון של השנה סיפקה החברה 142 מטוסים, ורשמה עלייה של 12% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה